Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å poste dette på en ny konto, fordi jeg er usikker på om såpass anerkjent og respektert bedrift som Helsport fortjener å assosieres med en mye brukt profil på denne siden. Jeg skjønner ikke saken, rett og slett. Kanskje jeg gir de for mye kred.

 

Saken er at jeg kjøpte telt og footprint fra de til mange tusen kroner i midten av november(15. nov, viser mailen). To dager etter mottar jeg noe skismørning, type klister og nåke attåt. Sender selvsagt sporenteks mail om fadesen de har begått. Null respons. De svarer jo aldri på mail, som alle vet. Finnes ingen nummer jeg kan bruke for å kontakte de. Hva gjør man da? Vil jo helst tro at det ikke er svindel og lureri, men en uheldig feil. Men når det da ikke er mulig å oppnå kontakt, er det ikke da en form for svindel? De har tatt imot mine penger, sendt drit i posten, svarer ikke på mail, og nå er de attpåtil utsolgt for teltet jeg tok meg råd til og følte dekket mine behov for alle fire sesonger i overskuelig fremtid. Det finnes ingen måte de kan tilfredsstille saken i mine øyne. Pengene tilbake er faktisk ikke godt nok når man har stått over både black week, black friday, førjulssalg for å vente på at Helsport skal fungere.

 

Anmelder man de? Forbrukerrådet? Kortreklamasjon via banken? Henger de ut på forumet og diverse godt befolkede friluftsgrupper på nett? Vil jo egentlig bare ha kontakt med de og få de til å rette opp i feilen de har begått, men kjenner tålmodigheten er cirka null og nada når de holder på slik.

Skrevet

Det første du gjør er å kontakte via Helsport sitt kontaktskjema. 

https://support.helsport.com/hc/en-us/requests/new

Om de svarer eller ikke er likegyldig, du får en kvittering på at du har forsøkt å kontakte dem. 

Behold de varene du fikk som var feil, i esken, ikke gjør noe mer med det. 

Kontakt samtidig banken, informer dem om at du har motatt feil pakke fra Helsport og at du ikke har fått svar enda. Kanskje vil reklamere, og vil vite reklamasjonsfristen. På den måten får du en konkret dato samt at du har varslet banken om problemet. 

Finn også gjerne detaljer fra posten. De har logg på hvor mye pakken du mottok veide og hvor stor den var, om det var en veldig liten lett pakke som ikke realistisk sett kunne ha inneholdt det du bestilte så er jo ting bankers. Du finner info i Posten-Appen. Men en "for liten" pakke er det mest konkrete beviset som finnes på at noe var feil. 

Men dette regner jeg med at ordner seg helt fint, Helsport kommer til å finne en løsning slik at du får det du har bestilt. 

Men hvis ikke må du ta det via forbrukerrådet. 

Slapp av, dette går helt fint til slutt. Finn også gjerne den eposten du sendte tidligere i utboksen din, slik at du vet hvor du har den. Datoen når du sendte eposten kan være viktig. 

  • Liker 2
Skrevet

Helsport er nå et av varemerkene til Brav, sammen med Lundhags, Swix, Ulvang og Toko. Du finner et telefonnummer til Brav på nettsiden til Brav:
https://brav.com/contact-us

Hvis du trenger det i tillegg til kontaktskjemaet som Gabs88 lenket til. Men det kan jo være at de bare henviser til kontaktskjemaet for denne typen henvendelser, som nok er felles  for alle merkene.

Helsport skriver at de vanligvis svarer i løpet av 2-5 dager. Men de sier i tillegg at de fortiden har stor pågang, og at henvendelser derfor kan ta lengre tid.
https://helsport.com/no/info/kundeservice

Varene sendes fra et felles lager som Brav har på Lillehammer for alle merkene sine. Det er en mulighet her at adresselapper har blitt forbyttet og klistret på feil pakker. Så det kan være en annen som har fått tilsendt teltet ditt i stedet for skismøringen vedkommende bestilte.

  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg burde naturligvis skrevet at all form for fornuftig og rasjonelle ting har blitt forsøkt. Tenker også som deg at dette er noe Helsport bør og kan fikse. Men hvordan skal de det når det ikke er mulig å få kontakt med de? Jeg har naturligvis prøvd kontaktskjemaet de ikke svarer på. Har kontaktet banken, har kontroll på all info fra budbringeren. Jeg tenker som nevnt også dette er noe Helsport bør fikse. Hvor lang tid skal man la det gå da? 6 uker er ca 6 uker lenger enn alle seriøse bedrifter bruker på kundesupport. Forbrukerrådet er kanskje veien, men fan heller da. Kan ikke bare Helsport skjerpe seg da, som seg hør og bør.

Skrevet
Gabs88 skrev (24 minutter siden):

Finn også gjerne detaljer fra posten. De har logg på hvor mye pakken du mottok veide og hvor stor den var, om det var en veldig liten lett pakke som ikke realistisk sett kunne ha inneholdt det du bestilte så er jo ting bankers. Du finner info i Posten-Appen. Men en "for liten" pakke er det mest konkrete beviset som finnes på at noe var feil. 

Pakken er vel sendt med PostNord, siden det er det som Brav bruker for sine merker. 

Skrevet
Fjell64 skrev (4 minutter siden):

Helsport er nå et av varemerkene til Brav, sammen med Lundhags, Swix, Ulvang og Toko. Du finner et telefonnummer til Brav på nettsiden til Brav:
https://brav.com/contact-us

Hvis du trenger det i tillegg til kontaktskjemaet som Gabs88 lenket til. Men det kan jo være at de bare henviser til kontaktskjemaet for denne typen henvendelser, som nok er felles  for alle merkene.

Helsport skriver at de vanligvis svarer i løpet av 2-5 dager. Men de sier i tillegg at de fortiden har stor pågang, og at henvendelser derfor kan ta lengre tid.
https://helsport.com/no/info/kundeservice

Varene sendes fra et felles lager som Brav har på Lillehammer for alle merkene sine. Det er en mulighet her at adresselapper har blitt forbyttet og klistret på feil pakker. Så det kan være en annen som har fått tilsendt teltet ditt i stedet for skismøringen vedkommende bestilte.

Regner med at noen har fått et telt til prisen av et par giveaways skismørninger. Dette hjelper meg jo lite når man antar at de ikke gir beskjed om det, og de er tom for teltet på siden sin. Jeg taper på alle mulige måter. Ikke har jeg telt, ikke har jeg pengene mine. Jeg skal forsøke nummeret du linket til, takk!

Skrevet (endret)
29 minutes ago, Whatnow said:

Takk for svar. Jeg burde naturligvis skrevet at all form for fornuftig og rasjonelle ting har blitt forsøkt. Tenker også som deg at dette er noe Helsport bør og kan fikse. Men hvordan skal de det når det ikke er mulig å få kontakt med de? Jeg har naturligvis prøvd kontaktskjemaet de ikke svarer på. Har kontaktet banken, har kontroll på all info fra budbringeren. Jeg tenker som nevnt også dette er noe Helsport bør fikse. Hvor lang tid skal man la det gå da? 6 uker er ca 6 uker lenger enn alle seriøse bedrifter bruker på kundesupport. Forbrukerrådet er kanskje veien, men fan heller da. Kan ikke bare Helsport skjerpe seg da, som seg hør og bør.


Seriøs bedrift eller ikke, bare fortsett å kontakt. Ting kan skje som at en epost havner i spamfilter eller at personen som har satt seg opp for å håndtere saken ble sykemeldt i ukesvis osv. 

Men hvis det har gått 6 uker uten noe som helst svar finner du et B2B tlf nr her: https://sportsbransjen.no/nyhetsarkiv/brav-norway-as

Samme med epost, som du også kan kontakte for sikkerhets skyld. Forklar at du har forsøkt å kontakte dem i 6 uker nå. 

 

Endret av Gabs88
Skrevet (endret)
Whatnow skrev (28 minutter siden):

Regner med at noen har fått et telt til prisen av et par giveaways skismørninger. Dette hjelper meg jo lite når man antar at de ikke gir beskjed om det, og de er tom for teltet på siden sin. Jeg taper på alle mulige måter. Ikke har jeg telt, ikke har jeg pengene mine. Jeg skal forsøke nummeret du linket til, takk!

Akkurat nå har de et merkelig lite utvalg av teltmodeller på nettsiden sin. Og nesten alt er på salg til kraftig nedsatte priser, bortsett fra Spitsbergen teltet og de to Reinsfjell modellene. Mulig det kommer en rekke nye modeller neste år. De har allerede lansert en rekke nye vindsekker og fjellduker for høst/vinter 25/26. Så det kommer vel nye telt også. Men det hjelper ikke deg, før du får pengene tilbake. Får håpe det ordner seg raskt.

Endret av Fjell64
Stavekontroll og gramatikk
Skrevet (endret)
28 minutes ago, Whatnow said:

Regner med at noen har fått et telt til prisen av et par giveaways skismørninger. 


Det stemmer nok det ja.. 

Jeg har hatt liknende heldelser før selv, det pleier å ordne seg. Feks første ordre fra Jaktia der tror jeg noen andre har fått en heeel haug med produkter gratis mens jeg manglet 80% av ordren min. Men det gikk greit til slutt. 

Og selv om de ikke har teltet inne nå så kan det hende de ordner noe til deg når de har køddet til en ordre. De kan ha flere på lager reservert til feks reklamasjoner. 

Endret av Gabs88
Skrevet

Hei

Det av og til sakt negativt om Klarna.

Jeg har aldri opplevd det annet enn ganske ryddig. Så derfor betaler jeg med Klarna, hvis mulig og med de 30 dages? gratis kreditt. Så er det foreløpig ikke mine egne penger som er i faresonen. Hvis jeg ikke får varen, eller feil, eller retur anmeldes det hos Klarna, som fryser betalingen inntil forholdet er ordnet. Det har fungert så langt for min del. I dette tilfelle kunne det være anmeldt som ikke levert vare hos Klarna.

Elgen

  • Liker 2
Skrevet

Svindel vil jeg i hvert fall ikke si det er. Det sitter ikke folk i dress hos Brav og spekulerer i å sende skismørning istedenfor telt og ler ondkapsfult over plottet... Tror jeg 😁

Mangelfull logistikk og kundesupport? Helt klart.

Dette løser seg nok uansett om du har alt på det rette, selv om det er grådig irriterende når sånt skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.