Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Spitsbergen X-trem 3 eller Barents Arctic 3 Polar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på om noen her har prøvd begge teltene, og i så fall hvilket dere ville gått for. Selv har jeg kun hatt Spitsbergen, men er nysgjerrig på Barents Arctic. Det er enkelte ting som taler i favør Barents, som f.eks. bedre vannsøyle, bedre lys inne i teltet, bedre ventilasjon (?) og 5cm ekstra takhøyde. Hvilket mener dere er det beste?

Skrevet

Det er en ganske underkommunisert størrelsesforskjell mellom de to teltene. Takhøyden synes jeg er mer enn god nok på begge, men Helsport sitt har 180 cm bredde i innerteltet, og Barents har "bare" 165 cm! Det er nesten en hel person i teltperson-målestokk :D

Den forskjellen ville vært styrende for et valg for min del. Barents har litt mer fleksibel ventilasjon, med ventiler på de faktiske langsidene av teltet også. men jeg vil si det er ganske godt nivå på ventilasjonen i Spitsbergen-teltet uansett.

Hadde jeg ikke hatt noen vintertelt i dag og jeg skulle brukt teltet mest alene hadde jeg gått for Arctic 3 Polar av de to, fordi størrelsen er mer praktisk.

Men siden jeg har et 3-manns vintertelt i en mer praktisk størrelse for én person (Keb Endurance 3) komplementerer Spitsbergen-teltet godt teltparken for de gangene vi blir flere i teltet og ønsker goooood plass både i fortelt og innertelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.