Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å teste ut quilt istedenfor sovepose men sliter litt med å finne norske butikker (nett/fysisk) med utvalg – noen som har anbefalinger? Eller må man belage seg på å bestille fra utenlandske nettbutikker? 

Annonse
Skrevet

For et års tid siden var det Backpackinglight.no som hadde feks Enlightened Equipment Revelation quilt i Norge. De har lagt ned i løpet av det siste året. 

Thermarest har også solgt quilt i Norge via Fjellsport, men de var EKSTREMT skuffende. Å se i gjennom quilten var som å se i gjennom et vindu... 

Så usikker på om du finner noe særlig i Norge per dags dato. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Magasinet har quilt fra Zenbivy, https://www.magasinet.no/friluftsliv/soveposer-underlag/soveposer-tilbehor

Og ellers så er det en svenske som syr quilt på bestilling, han får gode skussmål. https://www.vilseequipment.com

For ikke å glemme polske https://cumulus.equipment, der er nettsiden nede, så håper det bare er midlertidig.

Ser nå at Magasinet sine er for -21C, kanskje ikke vintertid du hadde tenkt å teste ut quilt...

Endret av sofasliter
Oppdatering Magasinet
  • Liker 1
Skrevet

Takk for innspill. Høres ut som jeg må vurdere å bestille fra utlandet da. Rart at det ikke finnes flere norske forhandlere, skulle jo tro at det finnes et marked.

Skrevet

Cumulus er oppe igjen nå, der kan du få tilpasset sovepose/quilt til dine preferanser. Og det er vel ikke toll på sovepose?
Men 25% MVA må du betale (også på frakten).

Skrevet

(Med fortolling mente jeg bare alle ekstra utgifter som kan følge med import; mva, importavgifter, gebyr for fortolling, osv. Digg når dette allerede er tatt høyde for i prisene så man unngår overraskelser.)

Skrevet (endret)
3 hours ago, Ricola said:

(Med fortolling mente jeg bare alle ekstra utgifter som kan følge med import; mva, importavgifter, gebyr for fortolling, osv. Digg når dette allerede er tatt høyde for i prisene så man unngår overraskelser.)

Jeg har bestilt ufattelig mye fra utlandet, spesielt de siste par årene. Jeg regner normalt produktpris+fraktpris, så legger jeg på 25% og til slutt +150 kroner i gebyr på gjenstander over 1000 kr. 

Så eksempelvis Quilt 3000, Frakt 400 kroner. 

3000+400 = 3400
3400*1.25 = 4250
4250+150=4400 kroner

Og du kan si at jeg har kanskje hatt 30 pakker fra utlandet siste året og jeg har ikke opplevd noe som går vesentlig bort i fra den formelen. Gebyret varierer litt med hvem som er avsender og pakkens verdi. Så det kan være fra 50 til 250 kroner men regner du 150 er du ikke langt unna. 

Med mindre du feks bestiller matvarer eller godis så er risikoen for avvik svært lav. 

Endret av Gabs88
Skrevet

Absolutt. Bestiller mye fra utlandet selv. Mente ikke annet enn at det er praktisk å få se faktiske totalpriser oppgitt i NOK. Så slipper man å regne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.