Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

God aften. Fikk et spørsmål fra en bekjent som startet med "du som kan alt om turutstyr....". Det stemmer tydeligvis ikke helt for selv om jeg har boder og skap fullt så har vi egentlig hatt det meste av det vi trenger en god stund og selv om jeg følger med så har jeg ikke lengre veldig god oversikt over de nyeste tilskuddene på markedet. Jeg har gjerne gjort en god sjekk før vi handlet det vi har, men i og med at vi forsøker å få utstyret til å vare så lenge som mulig så begynner det faktisk å bli en del år siden vi handlet inn f.eks tarp, Så dermed har jeg ikke heeelt oversikt. 

Men samlet her inne tipper jeg vi har VELDIG god oversikt så med litt hjelp fra dere forsøker jeg lage en liten oversikt over tilgjengelige tarper på markedet. Jeg har veldig kjapt startet med våre 2 favoritter. Og dersom noen tenker at det er flere punkter som bør med i oversikten så rop ut. 

Har som sagt kjapt satt opp en liten tabell som for noen parametere fyller ut seg selv og dermed skulle det være enkelt å fylle på info i ca samme format:

image.thumb.png.e0a236914d1b51126d3212c19db96a01.png

Navn Produsent Lengde (cm)  Bredde (cm) Areal (kvm) Vekt (g) Bardunfester Barduner Bardunlengde (cm) Plugger Materiale Pris Pris/kvm Pris/gram Kommentar Link  

• Liker 2
Annonse
Skrevet (endret)

Jo det har sikkert skjedd noen endringer siden @ost delte en oversikt i 2014, men for noen modeller er nok spesifikasjonene de samme den dag i dag vil jeg tro.

Endret av zimwalker
  • Liker 2
Skrevet

Det er lenge siden jeg lagde den oversikten, men jeg har fortsatt den tarpen fra DD hammocks som jeg kjøpte som konsekvens av tabellnerdingen. I dag bruker jeg tarp mest for hengekøye, og den jeg bruker mest nå er denne.

Warbonnet minifly tarp. (Nesten) akkurat passe stor. Jeg sier nesten da jeg innimellom skulle ønske jeg hadde modellen over, Thunderfly, men jeg syns det blir for råflott å bestille ny bare for å få litt større plass når jeg helt fint greier meg med den jeg har.  

Litt annen form enn en klassisk firkanta sak, og "dørene" i enden er veldig praktiske når det regner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.