Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
thomas christensen skrev (12 minutter siden):

Bensinbrenner i Hillberg Unna, funker det greit? Tenker særlig hvis jeg må lukke nesten helt igjen ved dårlig vær og forvarming.

Bruker å hekte av et hjørnet på innerteltet så jeg kan trekke det litt bakover for slik å få litt mer fortelt og høyde under taket.  Bruker å ha et fat eller gryte av metall for hånden slik at dersom brenneren flammer opp, så jeg kan holde fatet/gryta et stykke over flammene så de ikke når opp til og "slikker" duken.

• Liker 2
Skrevet

I mitt Unna har jeg brenneren i innerteltet og lokk for å holde unna evt høye flammer, men det er ikke et problem når jeg forvarmer med rødsprit. 

• Liker 1
Skrevet

Jag har haft Unna på sommaren ca 3 V och har gått över till spindelkök fast gas pga säkerhet och bara anv i Absiden finns ju några här som anv MF i innertältet men skulle inte ens fundera på att ha det i Absiden fast jag har 207 org brännare i ett Trangia kök.

Jag gjort tester med MF på balkongen i Betong hus med tegelfasad och sett hur det kan bli 20-30 cm flammor när något går lite fel.

Jag skull iaf ha en liten brandfilt till hands samt en fickkniv i fickan för att kunna skära ut mig ur tältet och jag har ändå jobbat som brandvakt på ett Raff stopp och övat brandsläckning med 6 kg släckare och gått utbildning om bränder.

Sedan kan du ju fundera på vad försäkringsbolaget skulle ha för synpunkter vid ev skada spec då det sitter en stor infolapp i alla nya tält om eldning i tältet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Det går bra, men var forsiktig. Som zimwalker, hekta av ena hørnet i absiden.

Sikkrest er å bruke en brenner som ikke gir høye flammer, f.eks gass. 

Jag gjorde sånn idag, men da var teltet også vått, hvilket fungerer som kjøling på teltduken. Kanskje ikke mye, men mer enn inget. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.