Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
thomas christensen skrev (12 minutter siden):

Bensinbrenner i Hillberg Unna, funker det greit? Tenker særlig hvis jeg må lukke nesten helt igjen ved dårlig vær og forvarming.

Bruker å hekte av et hjørnet på innerteltet så jeg kan trekke det litt bakover for slik å få litt mer fortelt og høyde under taket.  Bruker å ha et fat eller gryte av metall for hånden slik at dersom brenneren flammer opp, så jeg kan holde fatet/gryta et stykke over flammene så de ikke når opp til og "slikker" duken.

• Liker 1
Skrevet

I mitt Unna har jeg brenneren i innerteltet og lokk for å holde unna evt høye flammer, men det er ikke et problem når jeg forvarmer med rødsprit. 

• Liker 1
Skrevet

Jag har haft Unna på sommaren ca 3 V och har gått över till spindelkök fast gas pga säkerhet och bara anv i Absiden finns ju några här som anv MF i innertältet men skulle inte ens fundera på att ha det i Absiden fast jag har 207 org brännare i ett Trangia kök.

Jag gjort tester med MF på balkongen i Betong hus med tegelfasad och sett hur det kan bli 20-30 cm flammor när något går lite fel.

Jag skull iaf ha en liten brandfilt till hands samt en fickkniv i fickan för att kunna skära ut mig ur tältet och jag har ändå jobbat som brandvakt på ett Raff stopp och övat brandsläckning med 6 kg släckare och gått utbildning om bränder.

Sedan kan du ju fundera på vad försäkringsbolaget skulle ha för synpunkter vid ev skada spec då det sitter en stor infolapp i alla nya tält om eldning i tältet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.