Andso89 Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Når jeg skulle sette opp teltet igår så var det en barnål som stakk tvers igjennom duken på mitt helsport fjellheimen telt. Men etter jeg dro den ut fant jeg den ikke for å reparere det. Noen som har tips til å finne hullet på en lur måte? Er hullet evt så lite at det ikke har noe å si?
+Espen Ørud Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Lys pleier å være fint hjelpemiddel for hull i såpass tynne tekstiler. Jeg har normalt benyttet denne til rep av nyere telt: https://frivannsliv.no/products/gear-aid-tenacious-tape-silnylon-patches?gclid=EAIaIQobChMI_4eDg-Pf-AIVI5BoCR0bvw7fEAQYByABEgJkffD_BwE Omtales i blant annet denne tråden: Men barnålhull tror jeg ikke jeg hadde tatt meg bryet med å lappe med mindre jeg hadde planer om å telte i en vanndam... 1
Andso89 Skrevet 13. oktober Forfatter Skrevet 13. oktober Espen Ørud skrev (3 timer siden): Lys pleier å være fint hjelpemiddel for hull i såpass tynne tekstiler. Jeg har normalt benyttet denne til rep av nyere telt: https://frivannsliv.no/products/gear-aid-tenacious-tape-silnylon-patches?gclid=EAIaIQobChMI_4eDg-Pf-AIVI5BoCR0bvw7fEAQYByABEgJkffD_BwE Omtales i blant annet denne tråden: Men barnålhull tror jeg ikke jeg hadde tatt meg bryet med å lappe med mindre jeg hadde planer om å telte i en vanndam... Hullet er altså på taket av teltet
+rune1974 Skrevet 13. oktober Pålogget Skrevet 13. oktober Andso89 skrev (1 time siden): Hullet er altså på taket av teltet Kan du så ikke finde det, ved at bruge en vand slange ?
+sofasliter Skrevet 13. oktober Skrevet 13. oktober Andso89 skrev (3 timer siden): Hullet er altså på taket av teltet Hva med å sette opp teltet, og ha lys inne i teltet på kvelden når mørket har senket seg? Setter du opp bare ytterteltet så er det nok enklere å se lyset.
+Magne S Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober Jeg har også fått noen små hull i noen av mine telt. Men ofte har det ikke trukket vann inn. Jeg har bare brukt teltet som normalt, så finner jeg hullet og fikser det hvis jeg ser at vann trekker igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå