GĂ„ til innhold

KEB GTX jakke fra Fjellreven

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.fjallraven.com/no/no/herre/jakker/skalljakker/keb-gtx-jacket-m/

SCR-20250929-tmbt.thumb.png.105d7185f7512fec1df0b0f3a76ba394.png

Sitat

Keb-produktserien vÄr fÄr et nytt tilskudd med denne GORE-TEXŸ-jakken med Gores unike ePE-baserte membran, som har slitesterke vanntette, vindtette og pustende egenskaper. Keb GTX Jacket til herre har ogsÄ slitesterk DWR-impregnering produsert uten PFAS. Den er designet for teknisk turbruk, med et fantastisk snitt som sÞrger for perfekt passform og fÞrsteklasses bevegelsesfrihet. Hetten gir god beskyttelse uten Ä begrense sikten eller muligheten til Ä bevege hodet, og du fÄr enkelt tilgang til de romslige lommene ogsÄ nÄr du har pÄ klatresele eller ryggsekk. Jakken er designet for Ä vÊre enkel Ä reparere, siden den er laget for Ä vedlikeholdes, ikke byttes ut.

Jeg er ogsÄ at en bruker er litt oppgitt over stÞrrelsen pÄ jakkene, at dette er en jakke som passer hÞye slanke personer best. 
Jeg mĂ„ si jeg er litt spent pĂ„ hvordan denne jakken er. Jeg er ekstremt fornĂžyd med alt annet fra Fjellreven, bortsett fra prisen 🙈

Skrevet

MĂ„tte inn og sjekke den nye GtX-kolleksjonen nĂ„. Kanskje hadde FjĂ€llrĂ€ven som gjerne er litt mer tradisjonelle laget en GTX-jakke med stormklaff foran? Men neida... 😁

BÄde denne og Bergtagen-jakka (Gore-Tex Pro) virker ganske fine, men veldig "same same" som de andre dyre produsentene. Ikke at det er sÄ feil, men jeg hÄpet pÄ noe mer "nytt".

• Liker 1
Skrevet
sneakyowl skrev (1 time siden):

MĂ„tte inn og sjekke den nye GtX-kolleksjonen nĂ„. Kanskje hadde FjĂ€llrĂ€ven som gjerne er litt mer tradisjonelle laget en GTX-jakke med stormklaff foran? Men neida... 😁

BÄde denne og Bergtagen-jakka (Gore-Tex Pro) virker ganske fine, men veldig "same same" som de andre dyre produsentene. Ikke at det er sÄ feil, men jeg hÄpet pÄ noe mer "nytt".

Jeg har stormklaff foran pÄ alle mine motorsykkel jakker, men er det noen grunn til at du mener dette er nÞdvendig pÄ en allvÊrsjakke? Jeg forstÄr behovet i mye vind, men jeg kan ikke huske Ä hatt problemer med vind eller vann som trenger gjennom glidelÄsene pÄ andre dyre merker. 

Skrevet (endret)
tshansen skrev (6 minutter siden):

Jeg har stormklaff foran pÄ alle mine motorsykkel jakker, men er det noen grunn til at du mener dette er nÞdvendig pÄ en allvÊrsjakke? Jeg forstÄr behovet i mye vind, men jeg kan ikke huske Ä hatt problemer med vind eller vann som trenger gjennom glidelÄsene pÄ andre dyre merker. 

Egentlig mest som en ekstra sikkerhet hvis uhellet skulle vÊre ute og glidelÄs/drager blir Þdelagt pÄ tur (som ikke er rent sjeldent) + at jeg synes det ser og "fÞles" generelt bedre ut. Veldig subjektivt altsÄ.

Det er for sÄ vidt mest pÄ "vinterjakka" jeg Þnsker meg det. Eksponert glidelÄs er helt greit pÄ "helÄrs"-jakka. Det hadde fort blitt litt mye jakke ellers.

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Skrevet
sneakyowl skrev (PĂ„ 30.9.2025 den 9.19):

Egentlig mest som en ekstra sikkerhet hvis uhellet skulle vÊre ute og glidelÄs/drager blir Þdelagt pÄ tur (som ikke er rent sjeldent) + at jeg synes det ser og "fÞles" generelt bedre ut. Veldig subjektivt altsÄ.

Det er for sÄ vidt mest pÄ "vinterjakka" jeg Þnsker meg det. Eksponert glidelÄs er helt greit pÄ "helÄrs"-jakka. Det hadde fort blitt litt mye jakke ellers.

Jeg forstÄr sikkerhetsaspektet, men jeg tror jeg har til gode Ä oppleve en glidelÄs som streiker. Fruen derimot har ingen bukser eller jakker som ikke har en Þdelagt en, enten lomme eller annet. Uansett brukers behandling av glidelÄser syntes jeg slike vindklaffer er irriterende, bÄde pÄ lakke og bukse. NÄr man Äpner opp for Ä lufte sÄ vil klaffen med borrelÄs enten lukke igjen og hindre lufting eller feste seg og Þdelegge ullundertÞyet under. 

• Liker 1
Skrevet
50 minutes ago, jaknudsen said:

Hva er den trykknappen nederst ved glidelÄsen til?

46 minutes ago, Larix said:

Liten innvendig "klaff" for Ä avlaste nedre sammenfÞyning av glidelÄsen.

image.thumb.png.b093f764d90bf2c324f2e4d0d340ef6a.png

...og for lufting i front - hvis en trekker opp nedre glidelÄs sÄ kan en holde jakka sammen med trykknappen.

• Liker 1
Skrevet
Etsvends skrev (1 time siden):

Uansett brukers behandling av glidelÄser syntes jeg slike vindklaffer er irriterende, bÄde pÄ lakke og bukse. NÄr man Äpner opp for Ä lufte sÄ vil klaffen med borrelÄs enten lukke igjen og hindre lufting eller feste seg og Þdelegge ullundertÞyet under. 

Dette er et velkjent problem for meg ogsÄ.... du Äpner jakken, sÄ klarer alltid en av borrelÄsene Ä hekte seg pÄ ullundertÞyet Ä lager sÄr i stoffet eller hull. Har ikke tall pÄ hvor mange ull plagg som har gÄtt i bosset tidlig pga dette. 

Jeg fant et finsk merke som laget gode merinoull lapper som jeg kan varmt anbefale. De har lapper til alt av klÊr egentlig (liten digresjon) 
https://fabpatch.com

Skrevet
Trig8 skrev (2 timer siden):

...og for lufting i front

Absolutt.

For Þvrig, sÄ kan jeg nevne at mine skalljakker, som har klaff over glidelÄsen, har klaff med knapper. Da er ulempen redusert til mer stoff, og en slipper lugginga i undertÞy og mellomlag. I tillegg sÄ kan en opprettholde, et snev, av lufting, selv om det er lukket, ganske tett, igjen.

• Liker 1
Skrevet
tshansen skrev (2 timer siden):

Dette er et velkjent problem for meg ogsÄ.... du Äpner jakken, sÄ klarer alltid en av borrelÄsene Ä hekte seg pÄ ullundertÞyet Ä lager sÄr i stoffet eller hull. Har ikke tall pÄ hvor mange ull plagg som har gÄtt i bosset tidlig pga dette. 

Jeg fant et finsk merke som laget gode merinoull lapper som jeg kan varmt anbefale. De har lapper til alt av klÊr egentlig (liten digresjon) 
https://fabpatch.com

De fleste hull i ullklÊr kan stoppes, etter min erfaring. Tar 5-10 min per hull nÄr man har gjort det et par ganger.

image.png.4d36e7298ccb2db8c3a49ec5731be294.png

• Liker 3
Skrevet
jaknudsen skrev (5 timer siden):

De fleste hull i ullklÊr kan stoppes, etter min erfaring. Tar 5-10 min per hull nÄr man har gjort det et par ganger.

image.png.4d36e7298ccb2db8c3a49ec5731be294.png

Yes, dette funker ogsÄ... men etterlater seg litt "arr" som kan fÞles pÄ visse deler av kroppen, spesielt rundt bokser linjen eller pÄ bryst hvor seletÞyet til ryggsekken gnager. Ja, billig og bra, men ikke alltid like praktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.