Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ray Mears har gjort det, Lars Fält har gjort det, Les Stroud har gjort det, og nå har også Paul Kirtley "noe nølende og motvillig" prøvd det samme. Og selvfølgelig koster kniven "bare 990 GBP"!.

Endret av zimwalker
  • Hehe 1
Annonse
Skrevet

Bruke så mye tid på å forklare de ulike valgene som er gjort, så er ikke produksjonsmodellen lik en gang... vel vel. sikkert bra nok.

Gir vel lite mening å kritisere valgene til en som sikkert bruker knivene sine 10x mer enn meg, men personlig er jeg skeptisk til bolstere (har vi ett norsk ord? beslag?) på denne type kniver. Tanken er god, men personlig foretrekker jeg grepsplater som blir litt rufsete med årene over bolstere som løsner.
Og sharpening choils... nei takk. Alt for mange kniver har dette. I praksis er det etter min mening mye mer frustrerende når det som skal skjæres/kuttes henger seg opp i ett uslipt hakk i eggen, enn de 2,5 ekstra kaloriene det koster meg å slipe helt inntil slipekanten.

Selv om slike kniver er utenfor rekkevidde for folk flest, så har de en nyttig funksjon for oss som er litt mer måteholden. Den kniven til 3490,- som føltes alt for dyr til å løpe rundt og herje med i skog og fjell, føles nå plutselig som ett røverkjøp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.