Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har padlet mye på Helgeland og i Sverige, men har hatt noen års pause. Nå har "ungen" blitt 18 år og vil faktisk på kajakkeferie med sin mor igjen Sånt sier man selvsagt ikke nei til. Vi har lyst til å prøve oss på noe nytt, og funderer på sørlandet, kanskje med utgangspunkt i Mandal eller der omkring. Vi er ikke kjent i området i  det hele tatt. Kart er bestilt, men har enda ikke ankommet. Setter pris på alle tips eller ideer.

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Lars Verket har skrevet bok om denne kysten. Padleguide for Vest-Agder. Det er et værskille i Mandal, med mer regn og vind vestover. Så jeg ville padlet østover. Da har man også medvind de fleste dager.. Mange fine små holmer rundt Skjernøya, og veldig fin skjærgård i Søgne.  Det er ikke så vanskelig å finne gode teltplasser på øyene. Jeg har padlet en del rundt Ny-Hellesund i ukene som gikk. Det er sinnsykt mye båter i leden innaskjærs og mye uvett. Det avtar mye etter fellesferien.. 

• Liker 1
Skrevet

Jøss, årene går! 18 allerede!

Jeg slår et slag vest for Mandal. Litt mindre trafikk enn øst for midt på sommeren. Litt åpnere skjærgård mellom Mandal og Lindesneshalvøya med mange fine og lune campplasser likevel. Her er du i Gustav Vigelands hjemtrakter ;) Sjekk f.eks. Hille eller Underøy, Fløysundet eller Snigsfjorden. Lars Verket som Lompa nevner og Padleperler.no gir mye fin info.

PS. Jeg har sommerhytta vest for Mandal. :)

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.