Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt kjære Arcteryx Leaf sett begynner å bli slitt etter ca 10 års bruk. Har vært vanvittig fornøyd mtp slitestyrke og vanntettheten over tid. Var inne å sjekket pris på nytt sett nå, og ble litt skremt av den.

Har noen erfaringer med Norrøna Recon eller lignende skallklær i fargen grønn?

Synes Recon buksa ser smekker ut, men jakka har mye lommer.

Annonse
Skrevet

Har ikke Recon settet personlig men kjenner flere som har det, alle er godt fornøyde. Men når du ser på Recon settet så er jo det en jaktdress, og det finnes mye annet innenfor samme segment. 

Skrevet

Jaktdress kan være så mangt. Å sitte på post i regnet eller smygjakt? Siste vil du kanskje ikke ha knitrende Gore-Tex på deg for.

Jeg tror ikke det er like holdbart over lang tid som Recon eller Leaf, men Blaser har noen veldig fine ytterplagg som er både vanntette og relativt lite bråkete. Jeg har en Blaser Venture 3L skalljakke jeg er veldig fornøyd med for jaktbruk. Veldig lett, bråker lite, og har holdt meg tørr så langt på diverse jakt, også litt toppjakt og rypejakt på vinteren (burde gått med hvitt 🙃).

Ikke akkurat billig dette heller, men føler det er lite å utsette på kvaliteten.

Skrevet

På rype-/skogsfugljakt har jeg kuttet ut typiske jaktdresser (les: grønne klær). Mye viktigere for meg at andre medjegere ser meg godt enn at fuglene ser meg marginalt dårligere. Ingen åpenbar forskjell ifht. viltet, bommer like mye som før.

Til storvilt, hare, and m.m. er det fint med klær som gir lite kontrast, men da er også lyd en greie så da blir det membranklær med børstet utside. 

Mitt største problem når jeg skal handle jaktklær er å finne modeller som passer til lang og tynn jeger. Virker som jaktklær i større grad enn andre klær øker omkretsen proporsjonalt med lengden når du går opp i størrelse. Så jeg har bare shoppet rundt til jeg har funnet noe med akseptabel baggy-faktor. Å finne noe som passer bra har jeg gitt opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.