GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mÄ snart kjÞpe nye terrenglÞpesko/hiking sko. Jeg har hatt ulike modeller fra Salomon fÞr, men synes de slites veldig fort i hÊlekappen. Jeg har prÞvd gÄ opp en stÞrrelse/halvstÞreelse uten at det har hatt noe Ä si. 

Er det noen som har et merke/modell Ä anbefale som er litt mer holdbar?  BruksomrÄde er dagsturer i fjellet med lett last/trimturer opp og ned til en topp. Godt grep pÄ bÄde berg og skogbunn er dermed et pluss.

Annonse
Skrevet

Til mine Salo kjÞpte jeg et par tynne arbeidshansker i hvitt skinn pÄ Jula (29,-), klippet ut to lapper og limte de med Stormsure/Aquasure inni hÊlkappen. Fungerer fint, kun der skinnet er brettet over kanten og ned pÄ utsiden har limet lÞsnet litt i lÞpet av et Ärs bruk. Det er mÞnsteret i sÄlen som er slitasje punktet nÄ.

Ut over det har jeg snust pÄ noen av Terrex modellene til Adidas ( de som har Continental sÄle). Men ingen handel enda.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har hatt flere par av Saucony Peregrine,  det er en klassiker av en terrenglÞpesko over mange Är. Solid sko med lav profil, det er Sauconys egenutviklede sÄle som jeg ikke husker navnet pÄ. Allsidig sÄle, stÄr ikke tilbake for feks. Vibram megagrip som er brukt pÄ en del sko.

Jeg opplever forÞvrig at de fleste sko er gode pÄ skog/grus/gjÞrme, det som skiller klinten fra hveten er feste pÄ vÄtt fjell/berg. Og der er VJ et uslÄelig merke (finsk). Jeg har VJ Lightspeed som jeg lÞper mye med i Oslomarka, og fÞler meg 100% trygg pÄ vÄt stein med disse. Muligens litt for nette for et rÞft fjellmiljÞ?

Ellers er mange her inne glade i La Sportiva Ultra raptor lave hikingsko,  de har litt smal fasong og rare stÞrrelser, passet aldri meg men virket som ok sko.

Har ogsÄ hatt noen Salomon tursko, men har gitt opp det merket; fikk av en eller annen grunn alltid gnagsÄr.

Endret av Guggen
Skrevet

Takk for tips @Omnilite! Jeg sliter alltid ut hÊlkappen lenge fÞr sÄlen pÄ Salomon, sÄ det skal jeg se om jeg fÄr prÞve og!

Helt enig ift feste pÄ berg @Guggen! Aldri hÞrt om VJ fÞr, sÄ takk for tips. Hvordan opplever du dem i stÞrrelsen- kan du ha din «vanlige» joggeskostÞrrlse? Opplevde du La Sportiva  som store eller smÄ i stÞrrelsen? Jeg har i utgangspunktet en fot heller mer mot smal enn bred.

Skrevet

VJ Lightspeed er vanlige i stĂžrrelsen, der bruker jeg min normale stĂžrrelse. Men: Det er stor forskjell mellom VJ modeller, andre jeg prĂžvde var store i str. LĂžplabbet har mye VJ.

La Sportiva Ultra raptor er litt smÄ og smal lest, sÄ der burde jeg kjÞpt 1/2 til 1 nr stÞrre enn min vanlige str. De finnes ogsÄ i en wide-modell, men den vanlige passer deg sikkert fin nÄr du heller mot smal lest.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.