Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej !!!

Min søn og jeg tager til Bjorli den 25. juni og har planlagt at gå Bjorli - Gravdalsvatnet - Aursjøhytta - Raubergshytta - Vangshaugen - Loennechenbua - Åmotdalshytta - Snøheim - Snøheim - Kongsvoll. 

Vi har telt med, så variationer kan forekomme. Men vi vil bestemt sigte efter i hvert fald de betjente hytter :-) (Vi var i Rondane sidste år, hvor hytterne var en stor success). 

Vi har lagt en buffer-dag ind ved Snøheim. Hvis vejret i første omgang ikke er til at gå Åmotdalshytta - Snøheim over Snøhetta, så går vi i første omgang udenom Snøhetta til Snøheim. Og tænker, hvis muligt, at tage topturen kun med dagsturssekk til Snøhetta fra Snøheim dagen efter.

Vi er jo ikke ligefrem super-erfarne i fjellliv. Men har dog været lidt omkring. Og vi er vant til at gå. Vi er trygge nok ved dagsetapernes længde. 

Er der noget specielt vi skal tage i agt? Udover vildrenerne, som vi nok skal passe på. Og moskusokserne, som vi håber vil passe på os :-). 

Ligger der f.eks. stadig meget snø? Der er jo kun 2 uger til nu!

Måske skulle man overveje Vangshaugen - Grøvudalshytta - Åmotdalshytta i stedet for Loennechenbua ? Grøvudalen ser ret spektakulær ud. Det bliver lidt længere - men jeg tror, at det godt kan passes ind. Hvad siger I kendere :-).

Hilsen
Kasper

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.