Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutes ago, 123ABC said:

Kan noen anbefale et aktivt hørselvern til jakt som ikke er altfor dyrt?

Vet ikke hva du legger i for dyrt. Jeg har Peltor Sporttac. 1600 kr eller noe deromkring. Bruker på skytebanen og funker helt greit. 

Annonse
Skrevet
foroll skrev (3 timer siden):

Vet ikke hva du legger i for dyrt. Jeg har Peltor Sporttac. 1600 kr eller noe deromkring. Bruker på skytebanen og funker helt greit. 

1600 kr er innafor. Rundt 3000 synes jeg blir for dyrt.

Skrevet

Kan hørsel måles i penger. Et filosofisk spørsmål men for oss med øresus og som gjerne vil ha i pose og sekk ville nok de fleste prioritert funksjon fremfor pris. Finn ut om de passer ditt øre. Sjekk også at dette er utstyr som er tilpasset jakt. Bør tåle litt vann. Hvordan er det om man mister et i lyngen eller i steinura? Burde de være lysende orange, eller ha lydsignal? Men på den andre side er det mindre rype og det blir færre skudd. I min ungdom gikk jeg på dagstur med hundre skudd og kom ned med en søppelsekk av ryper på en god dag. Andre tider og man tenkte ikke så mye på miljø. At hørselen kunne bli skadd tenkte jeg enda mindre på.

Tore

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke noe erfaringsgrunnlag for sammenligning, men de @Tessatroll linker er jo svært overkommelige prismessig.

Vi bruker noen "billige" av bøyletypen jeg fikk av kompis som hadde bestillt 5 par for 1500,- fra en halvsuspekt nettside i østen, men de har fungert helt utmerket. Bruker de både til meg og junioravdelingen...

20240911_172520.thumb.jpg.297f99e262d8aae9a539c255928d3737.jpg

Endret av Espen Ørud
  • Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.