Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
torese skrev (På 26.4.2025 den 8.32):

Sekk er vanskelig. Jeg ville forsøkt en rammesekk. en litt eldre Norrøna bør det være mulig å komme over billig. Har selv en slik og ender alltid opp med den når det skal bæres tungt. En litt eldre Bergens viking eller alpinist? Disse fungere godt selv om jeg alt fikk dem til å passe min rygg.

Har rundt 20 storsekker av ulike merker i kjelleren og føler jeg har testet ganske mange. Osprey aether 100 passet min rygg men har ikke testet den med noe tyngde. Para ranger har jeg gitt opp flere ganger med tunge løft. Den var vanskelig å pakke og jeg følte den delte seg eller kollapset når den ble tung.

tore

Åssen "eldre Norrøna" sekk er det du bruker da. Siden de moderne, Recon og Para, er vel blytunge?

Annonse
Skrevet

De eldre er nok tyngre enn de nye. Har en gammel militærsekk fra den gangen norrøna produserte disse. Tenker ikke så mye på tyngden av sekken når jeg bærer tungt og lasten er ujevn. Ramma hindrer at sekken skifter form. Hoftebeltet er akkurat passe. Og lett å justere. Nå bærte vi noen lass planker opp på fjellet for å bygge bro på akkurat dette bildet. Finnes ikke bedre sekk til denne bruken. Lurer på om sønnen har baltoro pro 100 og den egnet seg ikke til å bære planker.

Tore

Screenshot_20250505_211400_Facebook.jpg

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.