eyatil Skrevet 31. juli 2024 Skrevet 31. juli 2024 Hei! Noen som har tips på dunjakker som er tynne og veldig komprimerbare, og veldig varme? har prøvd diverse (patagonia down sweater, rab microlight alpine) men er ikke helt fornøyd er på utkikk etter en jakke som er lett å ha med på jakt og høst som ekstra varmejakke under skalljakke.
Omnilite Skrevet 31. juli 2024 Skrevet 31. juli 2024 Mountain Hardwear: Ghost Whisperer 2, er ganske lett og har 800fp dun. Om den tikker boksen din for "jækla varm" vet jeg ikke, men du kan sjekke den ut.
eyatil Skrevet 31. juli 2024 Forfatter Skrevet 31. juli 2024 Takk for tipset. Har hørt om denne ja! Slal lese meg mer opp på denne. Vet du hvordan størrelsen er? Patagonia er ofte L for meg, mens Rab er XL
+Gabs88 Skrevet 31. juli 2024 Skrevet 31. juli 2024 https://www.fjellsport.no/merker/haglofs/haglofs-l-i-m-down-hood-men-true-black?channable=01384b6964003135342d3635393409&variantId=154-6594&gad_source=1 Har etter hvert mange dunjakker men Hagløfs LIM Down er jakken som stikker seg ut som den som gir mest varme med tanke på vekt. Det sagt så er jeg usikker på om den er noe særlig bedre enn Patagonia jakken.
Freebird Skrevet 1. august 2024 Skrevet 1. august 2024 På subredditen ultralight er det noen som har laget et regneark som sammenligner mange av markedets letteste dunjakker. Bare være obs på at de letteste ofte er laget av ekstremt tynne materialer og er veldig minimalistisk. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ceVWWwGTdc1KcTkIQFWscILPtA2pbgpq0UQQIq1D6gE/edit?pli=1&gid=0#gid=0 1
Omnilite Skrevet 1. august 2024 Skrevet 1. august 2024 eyatil skrev (9 timer siden): Takk for tipset. Har hørt om denne ja! Slal lese meg mer opp på denne. Vet du hvordan størrelsen er? Patagonia er ofte L for meg, mens Rab er XL Dunjakke er ikke på pakklisten nå i ferien, men kan dobbeltsjekke jakka mi når jeg kommer hjem om en drøy uke om nødvendig. Jeg kjøpte etter MH size guide som jeg opplever stemmer med virkeligheten. Bruker normalt XL i alt og Ghost W er XL. Passformen opplever jeg som normal.
eyatil Skrevet 2. august 2024 Forfatter Skrevet 2. august 2024 Freebird skrev (På 1.8.2024 den 8.38): På subredditen ultralight er det noen som har laget et regneark som sammenligner mange av markedets letteste dunjakker. Bare være obs på at de letteste ofte er laget av ekstremt tynne materialer og er veldig minimalistisk. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ceVWWwGTdc1KcTkIQFWscILPtA2pbgpq0UQQIq1D6gE/edit?pli=1&gid=0#gid=0 Takk! denne var flott
eyatil Skrevet 30. august 2024 Forfatter Skrevet 30. august 2024 Omnilite skrev (På 31.7.2024 den 23.16): Mountain Hardwear: Ghost Whisperer 2, er ganske lett og har 800fp dun. Om den tikker boksen din for "jækla varm" vet jeg ikke, men du kan sjekke den ut. Da er den anskaffet og testet på tur. flott lett jakke som er varm! takk for tipset 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå