Jump to content

Stanser laksefisket i store deler av landet

GrendelRaptor8

Recommended Posts

IMG_3131.thumb.jpeg.377e688d5e268c50f302b224c2b741a2.jpeg

Dette er elvene som stenges for lakse- og sjøørretfiske fra klokken 24 natt til søndag 23. juni:

Østfold: Glomma m. Aagardselva.

Agder: Tovdalselva, Otra, Mandalselva, Lygna

Rogaland: Figgjo, Hjelmelandsåna, Nordelva (Åbøelva), Vikedalselva.

Vestland: Uskedalselva, Steinsdalselva, Oselva, Nærøydalselva, Sogndalselva, Daleelva, Gaula i Sunnfjorden, Nausta, Åelva og Ommedalselva, Gloppenelva, Strynselva, Hjalma.

Møre og Romsdal: Austefjordelva, Korsbrekkelva, Rauma, Eira, Surna.

Trøndelag: Orkla, Gaula, Nidelva, Stjørdalselva, Verdalselva, Steinkjerelva og Byaelva, Namsen.

Kilde: Miljødirektoratet

• Like 2

Annonse

Det blir spennende å se hvordan tallene blir om et par år. Hjelper tiltaket? Har hatt gleden av å følge signaldalselva etter rotenonbehandling. Først ble elva behandlet 2 år på rad hvor alt liv ble utryddet for å fjerne gyrodactulus parasitten. Deretter fiskestans i noen år. Nå er elva full av fisk. Kun et par år uten fiske var nok. Jeg tror at fisking i elv etter laks er en større synder spesielt når overskuddet ikke er høstbart som det heter. Mye fisk og man kan ta ut noe, lite fisk og man må være forsiktig. 

jeg heier på laksen! Så får fiskerne, inkludert meg finne på noe annet en periode.

Tore

Edited by torese
  • Like 1