Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken bæremeis har best bærecomfort (til større barn)?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da skal jeg kjøpe min første (og siste) bæremeis, har hatt en gammel Norrøna meis som jeg arvet til nå, den har fungert bra men kjenner det godt i ryggen etter en liten halvtime (sist brukt i fjor høst). Nå er barnet 3,5 år og tipper rundt 15kg slik at bærecomfort vil være alfa omega for meg. 
 

Synes bare jeg leser om Osprey, er det ingen med andre erfaringer? Eneste de hadde lokalt var de 2 til Osprey. Den største syns jeg virker litt for stor/klumpete, fikk liksom ingen «wow» faktor (kanskje man må gå et stykke med oppskning for å få «wow»?). Til en pris på neste 5K vil jeg føle «wow». 
Den minste virket mye lettere og behagelig på, men irriterte meg at den ikke hadde utenpå lommer på beltet bla. 
 

Hva med disse 2 (som jeg har funnet på nett) opp mot Osprey, noen med erfaringer å dele?
Hvem er den aller beste på bærekomfort/vektfordeling og den biten? 

https://www.skistar.com/no/Shop/unisex/utstyr/elektronikk-tilbehor/ovrig/sapling-child-carrier-black-494659/?trackID=159625578&utm_source=adrecord&utm_medium=affiliate&utm_campaign=adrecord


https://www.outnorth.com/no/turutstyr/baere-oppbevare/ryggsekker/baeremeis/deuter-kid-comfort-pro-midnight-1?utm_source=awin&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Editorial+Content&utm_content=Evolved+Marketing&awc=18620_1716495246_1e6173c0886b3c0cb1d2797f6f413919&sv1=affiliate&sv_campaign_id=630299&awc=18620_1716495246_1e6173c0886b3c0cb1d2797f6f413919

 

 

 

Endret av Borger___
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag har Deuter Kid Comfort Pro og er veldig fornöyd med den. Har hatt den siden dattera min var födt og nå er hun litt over 2,5 år og 16 kg (stor sak). Kan bare anbefale den. Valgte å ikke gå for Osprey sin flotteste siden den ikke kan brette inn stöttebenen og så litt klumpig ut. Lagring å så er både bra og dårlig på Deutern. Den har mange liter plass om man bruker den lille sekken på magen som vist på noen bilder. Men så bruker ikke vi den, vi har bare det meste av stelleting, datteras klaer og hennes mat oppi sekken oppi lommen under setet. Bleier og kluter går i lommene på seteryggen (ikke behov for det på en 3,5-åring, kanske...) Det er litt plass igjen til en vindjakke og litt mat og vann til meg da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
knaper skrev (3 timer siden):

Deuter Kid Comfort Pro 

knaper skrev (3 timer siden):

Deuter Kid Comfort Pro

Er det forskjell på PRO og Kid Comfort og Comfort 3? 

Jeg fant ingen PRO på finn.no (bare comfort 2 og 3 og en som het AIR tror jeg det var)

Og på hjemmesiden er det kun 1 modell og den heter kun "Kid comfort".... ( https://www.deuter.no/products/kid-comfort-midnight )

 

Endret av Borger___
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det det er verdt:

Hadde Deuter Kid Comfort (3?) til barna (nå 9 og 12), og synes den var veldig bra. Behagelig bæresystem, ganske mye plass til ekstra stash i stor lomme bak, og barna synes den var god å sitte i. Den store puten foran ansiktet var krem å ligge og sikle på mens man sov :)

Dog sikkert endret de siste 10 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på Pro og vanlig Comfort i det at Pro har en lös liten ryggsekk som kan baeres på magen. Men for det meste så bor den i pungen under ungen. Vet ikke om det var så mye mer forskjell på dem.

Comfort II og Comfort III ser ut å vaere forgjengere til "Kid Comfort" men jeg er ikke sikker. Det finns også "Lite" og "Active" men de kanske er tatt ut av produktion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.