Gå til innhold
  • Bli medlem

Raundalselvi ved Mjølfjell og telting eller mini-hytte ved Tvinde camping og fiske Strandelvi nord for Voss?


squidman

Anbefalte innlegg

Da ble årets fluefiske ved Strandaelvi ved Voss i 10 dager avlyst gitt min fars bortgang. Ja, han ble 89 og var meget syk mot slutten, altså jeg gråt ikke.

Nå at han er borte, og livet går sin gang, kan jeg kosentrere meg om fiske igjen, etter en lang vinter.

Da var det særlig to elv jeg så på, Raundalselvi med telt ved Mjølfjell, og Strandaelvi nord for Voss med opphold i mini hytte ved Tvinde camping (750kr per natt).  Da jeg bor i Bergen, og har ikke bil.

Nå er da NM i fluefiske (det er det jeg driver med) holdt i Strandaelvi, men kan ikke se at det blir tatt noe stor fisk. På den andre siden, Raundalselvi har jeg teltet mye både om sommer, høst og vinter (på topptur så vel som høstfiske), og aldri fått noe mer enn bitte-små 100g ørret. 

Noen som har noen råd? Det sier seg selv at Tvinde camping og Strandaevli nord for Voss er preget av mye trafikk, støy, og er på ingen måte noe villmarksopplevelse. I tillegg må man forsere veikanten for å fiske elva.

Raundalselvi på den andre siden byr på vakker telting, nærbutikk i området for øl og pølser, har alt, men muligens ikke fisk. Eller bare bittesmå pjotter. 

Noe som har fisket de og kan komme med kommentarer? Det kribler i magen etter å dra ut på ørretfiske, har gitt opp laksefiske etter at alle valdene ble booket i år, og for ikke nevne de prisene! Får aldri noen laks uansett, dårlig laksefisker.

Nå har jeg gått til påkostet innkjøp av SAGE ESN euronymh stang og snelle, det er nytt for meg, håper euronymphing kan redde dagen.

Tight lines som de sier!

Ja det er andre gang jeg poster, med masse captchas og tull, håper den går gjennom denne gangen! Mye tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.