Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda på langs tur-retur


Anbefalte innlegg

Jeg og min bror skal fullføre Hardangervidda på langs tur-retur fra 1-12 August, fra Dyranut-Rjukan-Rjukan-Dyranut. Spørsmålet mitt er om man ikke skal ta 8-10 dager og ta den 1 vei ? Vil det å ta den tur-retur gjøre slik at man ikke får nyte landskapet og naturen godt nok ? Blir da i underkant av 200km på 12 dager da. Takk for svar og innspill !

 

https://ut.no/turforslag/116310/hardangervidda-pa-langs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte ikke spørsmålet helt. Lurer du på om dere skal ta turen tur/retur eller bare tur? Hvor langt dere har lyst til å gå bør spille ganske sterkt inn i så fall.

8-10 dager er veeldig mye på underkant av 100km, men det er subjektiv mening. Hvis man skal forflytte seg lite, fiske mye osv. kan jeg se at det funker. Hvis man bare skal "vandre" på tur høres ~200km mer riktig ut i mitt hode.

Om dere ikke er bundet av returpunkt på Dyranut så ville jeg heller lagt om ruten så turen blir lengre uten å gå på de samme stiene to ganger. Hardangervidda er et snilt terreng, så ikke føl dere bundet av sti-nettverket til DNT heller. "The sky is the limit" 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, sneakyowl said:

Jeg skjønte ikke spørsmålet helt. Lurer du på om dere skal ta turen tur/retur eller bare tur? Hvor langt dere har lyst til å gå bør spille ganske sterkt inn i så fall.

8-10 dager er veeldig mye på underkant av 100km, men det er subjektiv mening. Hvis man skal forflytte seg lite, fiske mye osv. kan jeg se at det funker. Hvis man bare skal "vandre" på tur høres ~200km mer riktig ut i mitt hode.

Om dere ikke er bundet av returpunkt på Dyranut så ville jeg heller lagt om ruten så turen blir lengre uten å gå på de samme stiene to ganger. Hardangervidda er et snilt terreng, så ikke føl dere bundet av sti-nettverket til DNT heller. "The sky is the limit" 😁

Absolutt. Jeg er veldig godt trent, så har ikke noe problem med å gå 2-3 mil med 25 kg på ryggen. Men er litt usikker på om jeg vil gå samme veien tilbake i en uke.. Så får se hva som skjer.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.