Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko Lær/syntetisk? Noen som er bedre enn Alfa Impact?


Lasse85

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går mye fjellturer fra DNT hytte til DNT hytte når det er fint vær med en sekk på 8-12 kg.

Har hatt Alfa Walk King lærsko i 10 år som jeg har vært kjempe fornøyd med. Men de har krympet og sålen er ikke så god/anti skli sikker som de var. Vurderte å Alfa Walk king igjen, men ble skikkelig skuffet når de har fjernet gummikalosjering beskyttelsen rundt hele skoen på denne modellen.

Alfa Impack har denne gummikalosjering rundt hele skoen og er vel den beste lærskoen Alfa har. 

Jeg har vurdert syntetisk istedenfor lær. Noen som har erfaring med dette? 

Alfa Juvass så veldig kule ut, fram til jeg så at de har utstyrt den med en dårligere såle og ankelstøtte enn Alfa walk king og Impact.

Kan være åpen for andre modeller / merker, men de må ha like god såle og ankel støtte som Alfa Impact .  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er antakelig til en av de få som har to par ALFA Impact, og har brukt disse i tre-fire år. Tidligere hadde jeg antakelig 15 par Walk King.

Det er to store forskjeller på Walk King og Impact. 

1 de henger vesentlig bedre på vått fjell

2 skinnet er mykere og krever derfor ikke "inngåing" 

De holder og lengre tett, men der sammenlikner jeg med "gamle" Walk King - og en liten ting til - skosnoren går ikke så lett opp.

 

Det viktigste med fjellsko er likevel - De må passe på foten....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

REJOHN skrev (58 minutter siden):

Jeg er antakelig til en av de få som har to par ALFA Impact, og har brukt disse i tre-fire år. Tidligere hadde jeg antakelig 15 par Walk King.

Det er to store forskjeller på Walk King og Impact. 

1 de henger vesentlig bedre på vått fjell

2 skinnet er mykere og krever derfor ikke "inngåing" 

De holder og lengre tett, men der sammenlikner jeg med "gamle" Walk King - og en liten ting til - skosnoren går ikke så lett opp.

 

Det viktigste med fjellsko er likevel - De må passe på foten....

Takk for tilbakemeldingen.  Da må det være veldig gode sko og verdt pengene.  For jeg har vært imponert av Walk king. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.