Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske rundt Tuva/Hardangervidda Urdetjørne/Haugastøl/Skjerjavatnet, er det helt håpløst?


squidman

Anbefalte innlegg

Nå forsøkte jeg meg på fiske der i fire dager i telt for første gang (Urdetjørne ved Tuva). Null fisk, ingen bitt, ingenting. Til helgen var det flere som fisket, og bare det ene paret fikk fisk på 50g. Fisket med to fluestanger (enhånds og tohands) samt sluk og mark. Null, ingenting. Ingenting til vak i tidlig september. Ikke tegn til napp, ikke engang på mark. Har noen engang fått fisk der? Er veldig nær parkeringsplassen (tok taxi fra geilo og gikk innover med 40kg, kunne ikke gå langt).  Er Korta noe særlig bedre, eller må man gå lengre innover vidda? Møtte flere som hadde vært der rundt 5-6e september, de fikk heller ingenting.

Jeg har også fisket Skjerjavatnet (disponert av Geilo JFF), jeg tror det må båt til, men fikk ingenting der heller. Og har fisket vannene ovenfor Haugastøl i nå vel 15 år og bare fått smått, og ser ikke at folk får fisk der heller bortsett fra den ene gangen da et par kom valsende ned stien med 1/2 kg fisk..og innrømmet ja de hadde mulig tjuvfisket.

Uansett, jeg bare lurer på om det er noe særlig fisk der oppe, og om de har noe størrelse? Etter nesten 20 år med aktivt fiske i traktene (minst en tur i året) virker det ganske håpløst. Det er helt klart at ingen setter ut fisk, eller tar opp småfisk med garn og tilrettelegger. Mulig jeg må langt inne på Hardangervidda? Kom gjerne med erfaringer (men du behøver ikke dele hemmelig fiskesteder!). Ser ikke helt poenget med å betale fiskekort når det er så dårlig og grunneire eller lokal jff gjør så lite (mao ingenting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt fiskelykke i området, men da med en litt annen strategi. Mitt inntrykk er at gode vann i området gjerne er private mens elv tilstøtende nevnte vann dekkes av fiskekort. Har fått mye fin fisk i elv sent på sesongen. Tidligere på sesongen har jeg prioritert andre områder på vidda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.