Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Niak, Saor DCF (Trekkertent) eller noe helt annet?


Globerotta

Anbefalte innlegg

Erling G skrev (På 14.9.2023 den 14.35):

Nå har jeg ikke vært på vidda med lufttemperatur på 30 - det er nok sjelden... men 25 grader har jeg opplevd flere ganger. Svaret er at da har du det ikke greit i noe telt - det er rett og slett for varmt. På sånne dager er det nesten for varmt utenfor teltet også ettersom det ikke finnes skygge. I skog kan man kanskje løse dette med tarp over teltet som skygge, men det er vanskeligere å få til på vidda. 
Jeg har eid mer enn 40 telt - alltid på jakt etter det perfekte teltet. Alle er analysert innendørs, og noen har vært med på tur. Konklusjonen så langt er at det perfekte teltet for enhver anledning finnes ikke. Oftest prioriterer jeg komfort og tar med meg Barents Trollheimen Ultralight 3-Camp. Før var det Helsport Lofoten Superlight 3-Camp eller Reinsfjell. Snota er kjøpt inn for de turene hvor vekt teller mye uten at jeg trenger å gi fra meg hele kjøkkenet 😊

Et telt med to åpninger som kan åpnes fult på begge sider vil alltid ha bedre luftemuligheter enn et tunneltelt.

DSC_0664~2.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nikke skrev (16 minutter siden):

Et telt med to åpninger som kan åpnes fult på begge sider vil alltid ha bedre luftemuligheter enn et tunneltelt.

DSC_0664~2.JPG

Drømmen min er at Hilleberg lager en Allak 1 eller en Soulo med åpning på begge sider. Har forsøkt å sette opp innertelt fra Soulo inni Allak, men det går ikke. 🤷🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.