Gå til innhold
  • Bli medlem

Skryt til Bergans (og til forumet)


Anbefalte innlegg

Annonse
10 hours ago, ula said:

Intressant med nya Powerframen från bergans!

Kan den mäta sig med recon 125l tror du?

Finns inte mycket information om denna så en minirecension hade varit kanon!

Advarsel: Her er jeg igjen ekstremt partisk (siden jeg designet PowerFrame). Sekken kom på markedet nå i våres og jeg tror ikke det finnes så mye uavhengig omtale ennå. På bærekapasitet mener jeg (personlig & partisk) at den står seg veldig godt mot Recon 125. Men folks behov og preferanser er forskjellige, og folks rygger er ulike. Det beste er (som med sko) alltid å prøve sekken på (med vekt) og gjøre opp sin egen mening.


Men det jeg kan si (objektivt) er at den er konstruktivt 100% identisk med den sekken som vi har designet og produserer for Forsvaret som den nye "Jegersekken", og bæresystemet brukes også av franske spesialstyrker (som er der Kjell Ivers brune prototype kom fra). Det eneste vi endret på var stoffet, som ble en nydelig "fjellgrå" i stedet for Forsvarets nye kamuflasje. Ellers er alt det samme og du kan henge på nok MOLLE lommer til å se ut som et juletre hvis du vil. (Frarådes, selvfølgelig :))

-Johannes

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohannesF skrev (45 minutter siden):

Advarsel: Her er jeg igjen ekstremt partisk (siden jeg designet PowerFrame). Sekken kom på markedet nå i våres og jeg tror ikke det finnes så mye uavhengig omtale ennå. På bærekapasitet mener jeg (personlig & partisk) at den står seg veldig godt mot Recon 125. Men folks behov og preferanser er forskjellige, og folks rygger er ulike. Det beste er (som med sko) alltid å prøve sekken på (med vekt) og gjøre opp sin egen mening.


Men det jeg kan si (objektivt) er at den er konstruktivt 100% identisk med den sekken som vi har designet og produserer for Forsvaret som den nye "Jegersekken", og bæresystemet brukes også av franske spesialstyrker (som er der Kjell Ivers brune prototype kom fra). Det eneste vi endret på var stoffet, som ble en nydelig "fjellgrå" i stedet for Forsvarets nye kamuflasje. Ellers er alt det samme og du kan henge på nok MOLLE lommer til å se ut som et juletre hvis du vil. (Frarådes, selvfølgelig :))

-Johannes

Tackar! 

Vet om att den är ny och har funderat på prova denna! Intressant med information att det är samma som nya sekken för norska försvaret. Tycker om erat val av färgen "fjellgrå"👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å prøve denne sekken med tung last til høsten. Kommer også til å bruke den privat, selv om sekkeutvalget begynner å bli ganske stort. Et lite hint @JohannesF- det er en QR kode på prislappen på sekken som skal gi "mer informasjon om denne sekken". Denne QR koden fungerer ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Kjell Iver said:

Denne QR koden fungerer ikke :)

Jeg vet det. 😞 Jobber med saken.
Vi driver og setter opp en ny nettside med splitterny nettbutikk og masse API-er og IT-systemer som skal snakke med hverandre og tekst og bilder som må omformateres osv osv. Det er en kjempejobb og det er dessverre ett og annet som har måttet utsettes. 

I mellomtiden: her er link til instruksjonene på Forsvarets sekk. https://hangtag.bergans.com/downloads/1738-21539-Brukerveiledning.pdf

Kun basics her, siden Forsvaret selv gir fyldig opplæring ved utlevering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.