Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjeragbolten i September kjøring fra Stavanger


Emma Margaret

Anbefalte innlegg

Hei! Leter etter litt råd. Tenker å reise med partneren min til Stavanger i en uke og vil veldig gjerne gå Kjeragbolten, men er usikker på hvor mange dager vi burde overnatte i Lysebotn. Den originale planen er å kjøre fra Stavanger sen ettermiddag og overnatte i Lysebotn for å begynne turen tidlig neste dag. Fra deres egen erfaring, går det an å kjøre tilbake til Stavanger etter å ha gått Kjeragbolten eller er man for sliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Emma Margaret skrev (56 minutter siden):

Fra deres egen erfaring, går det an å kjøre tilbake til Stavanger etter å ha gått Kjeragbolten eller er man for sliten?

https://ut.no/turforslag/118458905/topptur-til-kjerag-majesteten-i-lysefjorden
 

Det er 9 km tur/retur, og 750 høydemeter.

Det får du vurdere selv, det kommer jo an på deres form. For min del er det liten søndagstur. For andre kan det være mye.

Er du i grei form burde dette være en ganske lett tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange som tar turen til Kjerag som en dagstur, med kjøring fram og tilbake fra Stavanger/Sandnes området. 

Jeg har selv kjørt på omtrent to timer til parkeringen - det gjør jeg ikke i dag. Jeg har også gått fra parkeringsplassen og ut til Kjerag på omtrent to timer. Det gjør jeg ikke i dag....

 

Regner du godt over to tilmers kjøring, så har du en grei tur. Regner du godt over to timer en vei til Kjerag og samme tid tilbake så har du en grei tur. Vel og merke er da tiden ute ved Nasatind og bolten ikke med.

Med tung sekk og mye utstyr, blir det lett lengre tid ut til Kjerag.  Det er IKKE en "lett" tur. Mye opp og ned og ganske tungt (det er kjetting til hjelp opp og ned bakkene)

"Utlendinger" og andre tar turen i flokk og følge, og du blir ikke alene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.