Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke nettsider bør man oppsøke for å finne ut av status på bålforbud i ulike deler av Norge (tenker nå på de områdene som har innført totalforbud mot ild, ikke det generelle bålforbudet om sommeren). 

Helt konkret tenker jeg meg til Hardangervidda (fra Dyranut) men om det skulle komme totalforbud der så vil jeg nok sjekke ut andre områder også. 

Annonse
Skrevet

Du må vite hvilken kommune du skal til, så må du sjekke med brannvesenet i den aktuelle kommunen. De pleier jo å være ganske gode til å poste på sosiale medier/hjemmeside ellers er det bare å ta en telefon. 

Et ekstraordinært bålforbud krever også en midlertidig forskrift, de kan man finne på Lovdata. Greit å være obs. på at det ikke ser ut til at alle ligger der, jeg vet at det er vedtatt midlertidig forskrift på Øvre romerike f.eks, men den finner jeg ikke på lovdata.

Når det gjelder Dyranut (Eidfjord) så ser det ut til at det ikke er vedtatt en forskrift, men at brannvesenet sterkt fraråder bruk av åpen ild.  

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Heriks said:

Du må vite hvilken kommune du skal til, så må du sjekke med brannvesenet i den aktuelle kommunen. De pleier jo å være ganske gode til å poste på sosiale medier/hjemmeside ellers er det bare å ta en telefon. 

Supert, tusen takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.