Gå til innhold
  • Bli medlem

Skibukse hytte til hytte.


CHLOFK

Anbefalte innlegg

Hei, ser etter en skibukse som kan brukes på hytte-til-hytte-turer. Har en Fjellreven Keb G 1000 som jeg bruker fra før. Den fungerer fint, men blir jo våt hvis det snør mye eller man graver seg en rasteplass i snøen. Noen gode forslag? Bør jeg skaffe nye bukser eller legge til et vanntett skall over Keb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eller annen skallbukse med luftglidelås synes jeg fungerer ypperlig til sånt. Til vinterbruk kan det gjerne være en brukt bukse hvor membranet ikke er helt vanntett lengre, den holder fortsatt det meste av vann ute, tåler våt snø og det skal forhåpentligvis ikke regne mye. Viktigste er at den er vindtett og man kan lufte. De tørker også fort på hyttene og veier lite. Under har jeg ett lag ull og gjerne en 3/4 lang ziplongs om det er ekstremt kaldt eller jeg skal luffe rundt i camp.

Membranbukser blir gjerne mye slitt av vinterbruk, så hvis de skal benyttes som regnbukse i den våte årstiden risikerer man at det er litt lekkasje her og der etter stålkanter, stavtupper, skisko som har gnaget etc.

Innvendige gamasjer og evt. seler eller bib kan være kjekt å ha om man liker denslags.

Keb buksen er fin til vårskiturer i fint vær.

Til bruk inne på hyttene er det nok med den letteste joggebuksen du finner i skapet.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.