Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Spitsbergen vs Fjellheimen


Anbefalte innlegg

Annonse

Spitsbergen har 4 stenger med lik lengde, og har full høyde på hele innerteltet. Det har også et inngang og yttertelt på begge sider (ett stort, og ett lite). Innerteltet på Fjellheimen smalner i fotenden. Kort fortalt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få Spitsbergen 4 xtrem til den prisen. Gav 8500kr på XXL. Veldig praktisk med to innganger. Det lille forteltet bak er bagasjerom for sekker eller pulk, og du kan da nå bagasjen mens du ligger ved å glide opp innerteltet i hodeenden. Så kan det store forteltet være inngangsparti og kjøkken, fri for rot. Så har du rette vegger som gir bedre liggelengde og en ekstra barriere mot været. Telt som fjellheimen med skrå bakvegg vil bli dyttet innover i fotenden om vinden står skikkelig på. Det gjør det ikke på Spitsbergen siden det er et fortelt i mellom føttene og ytterduken. Veldig flott for oss som trenger litt ekstra liggelengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er gode telt. Har eid fjellheimen xtrem og har nå spitsbergen xtrem.

Favoritten er såklart spitsbergen pga innganger i hver ende, to fortelt, lik lengde på stenger og rette vegger og lik høyde i innertelt.

 

20220412_193346.thumb.jpg.1d8d8e47e669782491465e7c8c5f1bc0.jpg

Spitsbergen kan man rulle opp hele det lille forteltet på godversdager😊

20220227_120355.thumb.jpg.4d7446224b61fa35a988e8f3761c2b63.jpg

20220219_133510.thumb.jpg.38b38b4f0f72b9bf0274fb8465ce2118.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har like behov, men jeg hadde uten tvil valgt Spitsbergen fremfor Fjellheimen som vintertelt. Jeg har forløperen Svea. Kanon med den ekstra plassen som fortelt i begge ender gir. Også om man liker å isfiske. Kan ha kokegrop i den ene enden og isfiske i den andre når det er forhold for å ha teltet på isen. 

Om teltet utelukkende skal brukes på "ekspedisjonsvis", dvs ved at man går videre hver dag og tar ned og setter opp telt hver dag så ville jeg kanskje valgt et mindre telt, men for turer med camp for 2-3 personer som skal ligge et sted for helgen/uka så er det suverent med 2 fortelt. Og det utelukker all problematikk med våt fotende på soveposen når det ligger slush/sludd på teltet på våren osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle sammen! Ser klart fordelene med to fortelt og innganger @Faun @Espen Ørud (flotte bilder).

Primært blir det meg og 4 bikkjer (kjører slede) så jeg trenger litt plass, selv om bikkjene tar utrolig liten plass når de krøller seg til en ball etter en lang dag i selen. Ser Lillehammers sport har Spitsbergen 4-manns telt til 10.990, men skulle gjerne hatt det til 8500,- @Oksen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.