Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Helsport HS3 jakke?


OddHa

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med den nye kleslinja til Helsport?

Prismessig ligger den mer behagelig i lende enn "tilsvarende" jakker fra Bergans, Norrøna og Arcteryx.

På utstyrserfaring sidene har en testen HS3 buksa, og der neves det dårlig kvalitet hva holdbarghet angår. Dette skremmer meg litt, har nå hatt en Bergans Dermizax jakke i 3år, og har vert veldig fornøyd med den. En så dyr jakke må kunne holde i opptil 3år som "primærjakke" til en fattig student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg erfare litt selv.

Behovet for jakke var akutt og lysten og tidligere erfaringer med helsport produkter gjorde at jeg nå har gått til innkjøp av jakken som ved første øyesyn virker utrolig bra til prisen. Og det uten masse flashy design element :)

Kommer tilbake om en måneds tid å melder fra. Håper mine erfaringer blir bedre enn thpaulsen sine: https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=6861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Om noen skulle være interesserte så kan jeg melde at jeg når har gjort meg opp en mening.

Jakken har blitt brukt i alt slags vestlandsvær hele vinter/våren.. fungerer som regnjakke til dagene som krevde det.

Konklusjonene er som følger sammenliget med gamle jakken "første 71'nord modell" Bergans Dermizax.

- Helsporten føles tettere og tørrere enn hva Bergansen gjorde.

- Du kan legge papirbiter i brystlommen uten at den viser tegn til fuktskade, selv etter flere dager med svette OG regn!!

- Helsporten har ikke noe som helst foring, noe som gjør at temperatur regulering blir lettere, smarte valg av plagg under gjør turer til en fornøyelse.

- Impregneringen holder mye lenger enn den gjorde på dermizaxen. Og jakken er blir tørr på utsiden mye fortere.

- Lettere..

Var litt bekymret pga. enkeltsømmer rundbaut, men alle holder enn så lenge. Håper de holder i 3år slik bergansen gjorde blir jeg imponert.

Er alt i alt veldig fornøyd med kjøpet. Gjør jobben til en rimeligere penge enn mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.