Jump to content

Vaide telt - utskilt fra Hvor har du vært på tur i dag - 2021

Recommended Posts

Annonse
Posted
Marius Engelsen skrev (1 time siden):

@Bjellesau, hvilket telt er det, så ut som ett kjekt telt.

Ja, det er ganske kjekt. Jeg byttet ut Helsport ringstind superlight 2 med dette: Vaude seamless 1-2. Har brukt det en sesong nå. 

Vurderte Hilleberg Niak, men ble fristet av muligheten til å slå opp teltet med yttertelt og innertelt sammen, eller velge om man bare vil slå opp innertelt som er 50/50 stoff og mesh. Vekt: 1590.

Posted
Bjellesau skrev (1 time siden):

Ja, det er ganske kjekt. Jeg byttet ut Helsport ringstind superlight 2 med dette: Vaude seamless 1-2. Har brukt det en sesong nå. 

Vurderte Hilleberg Niak, men ble fristet av muligheten til å slå opp teltet med yttertelt og innertelt sammen, eller velge om man bare vil slå opp innertelt som er 50/50 stoff og mesh. Vekt: 1590.

Finnes dette vaude telt i 2 versjoner? En ultralett og en ikke?

Posted
Fenrisfrøya skrev (47 minutter siden):

Finnes dette vaude telt i 2 versjoner? En ultralett og en ikke?

De hadde en eldre modell med navnet seamless 1-2 ul. Dette er amerikansk oppsett med reising av innertelt først, for så å legge over ytterduken. Vekt: 1,4 kg. På dette er innerteltet utelukkende mesh. 

Mitt telt er nok den nye utgaven med litt ekstra vekt: 1590. 

• Like 1