Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Vestveggen


Te-Man

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe gave til min bedre halvdel og vurderer å kjøpe Norrøna Vestveggen. Men jeg fikk fortalt i en sportsbutikk at dette var en jakke som var veldig kort og ikke så godt egnet til vinterfjellet.

Jakken skal brukes til toppturer og "vanlige" fjellturer både sommer og vinter.

Er det noen som har erfarninger med jakka?

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Te-Man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men jeg fikk fortalt i en sportsbutikk at dette var en jakke som var veldig kort og ikke så godt egnet til vinterfjellet. Jakken skal brukes til toppturer og "vanlige" fjellturer både sommer og vinter.

Vestveggen er, som navnet og lengden antyder, ment for (is)klatrere. En kort jakke med lommer plassert høyt oppe er meget praktisk med klatreseler på. Den koster forresten kr.1949,- på Oslo Sportslager nå. I kombinasjon med en salopettbukse (f.eks. Isogaisa fra Bergans) utvides jakkens bruksområde til vanlige fjellturer også. De høyt plasserte lommene er forsåvidt praktisk ved bruk av sekk med hoftebelte også...

Men for normale vinterturer er det like greit med en god, gammeldags, lang ano-jakke i bomull, f.eks. Nørrønas originale. Den koster kr.1899, mens vanlig anorakk koster kr.1699,-.

Det er forsåvidt greit å være klar over at Norrøna ikke er det billigste merket, men med gode tilbud kan det fort lønne seg.

Mvh. Grevlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Ser at Norrøna Vestveggen blir solgt billig flere plasser. Da slår det meg om det kanskje er en grunn til det... Dette er kanskje jakka for de som har en vertikal hobby, men mindre egnet for oss som tilbringer mesteparten av tiden med begge beina på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.