Jump to content

Hilleberg Keron - innertelt festet med strikker til ytterteltet

Recommended Posts

Posted

Hei! 
jeg har et eldre Keron 4GT hvor innerteltet er festet med strikker til ytterteltet. Dette avviker fra Helsport sine telt hvor stoffet mellom inner og yttertelt er mer statisk. 

Dette byr ikke på store problemer egentlig, MEN jeg opplever det som et dårlig design når man bruker tørkesnoren. Henger man tyngre ting der - forsøke å tørke en bukse for eksempel - så siger HELE innerteltet nedover pga vekten. Det er altså ikke barE tørkesnoren som siger, men hele innerteltet. Dette opplever jeg som en dårlig design.

Spørsmålet er: er dette likt på nyere modeller? 

Annonse
Posted (edited)
jevne skrev (7 minutter siden):

Hei! 
jeg har et eldre Keron 4GT hvor innerteltet er festet med strikker til ytterteltet. Dette avviker fra Helsport sine telt hvor stoffet mellom inner og yttertelt er mer statisk. 

Dette byr ikke på store problemer egentlig, MEN jeg opplever det som et dårlig design når man bruker tørkesnoren. Henger man tyngre ting der - forsøke å tørke en bukse for eksempel - så siger HELE innerteltet nedover pga vekten. 

Hilleberg selger jo ikke tørkeloft til sine telt og informerer om at de ikke anbefaler tørkesnorer der folk henger tyngre plagg.
Vil gjerne se det teltet som ikke får heng om man henger en klissbløt bukse i en snor som er festet i innerteltet.
Det må evt. være en flerstangs lavvo

Edited by tubbs
  • Like 3
Posted

Jeg har selv et Keron 4 GT som er 14 år gammelt og der er det øverste feste til innerteltet i "webbingband"  slik at man ikke får sig i "tørkesnoren"