Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangia gassbrenner tett


Espen A

Anbefalte innlegg

Jeg praktiserte Rødsprit i 25 år til mitt Trangia-kjøkken før jeg i fjor kjøpte en gassbrenner tul Trangiaen. Brukte gassbrennern på flere turer og var fornøyd.
 

På årets første tur med familien skulle jeg fyre opp middag men da jeg skulle skru opp gassen skjedde absolutt ingenting. Den var tilsynelatende tett. Jeg hadde heldigvis en Pocketrocket i reserve så middagen ble berga, men hva kan ha skjedd? Gassbrennern virker potte tett men den er svært lite brukt og godt tatt vare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken gassboks brukte du? Det er et kjent problem at visse gassbokser ikke fungerer på visse brennere. Stiften som skal presse ned ventilen i boksen går ikke langt nok ned. Det er spesielt Coleman-bokser som er problematiske (jeg har selv opplevd det.)
Hvis du har brukt samme kombinasjon boks/brenner før kan du sjekke pakningen/o-ringen rundt gjengene i den delen du skrur fast i gassboksen. Kanskje den er løs så du ikke får skrudd helt ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. Tror du hadde rett.

Boksene jeg brukte er fra Sunwind. Hadde med meg to slike på turen, begge funka på Pocketrocket men ikke på Trangiaen. Tror ikke jeg har brukt de på Trangiaen før.Jeg sjekket boksene nå og ser at stiftene faktisk står lengre inn i boksen enn de gjør på MSR-boksen som jeg også har. Testa derfor Trangia på MSR-gassen nå og voila, Trangia funka.

Vet du hvilke gassbokser er «safe»?

Mvh Espen

spacer.png

Endret av Espen A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.