Jump to content
IGNORED

Hvordan fisker du marfloimitasjoner?

Unge Haugen

Recommended Posts

Hvordan fisker du når du fisker med marfloimitasjoner i fjellet med fluestang? Jeg tenker da primært på følgende:

• Inntrekk
    • Raskt/hurtig?
    • Rykkvis/eller handtwist. Dersom rykkvis, hvor lange inntrekk snakker vi?
  • Dybde
    • Holder det med flyteline, eller kan det lønne seg å fiske disse dypt med enten intermediate eller full synk?
  • Farge
    • Hvilke fargekombinasjoner av disse imitasjonene må man ha i boksen for å dekke de fleste scenarioer?
  • Størrelse
    • Samme som forrige, hvilke 3 størrelser bør man har for å være greit dekka?

Annonse

Jeg lager marflo imitasjoner på en litt krum krok. Kroppen bindes av gummi/lateks og med noe sprikende fjær fra hanenakke som bein. Så vikler jeg litt kobbertråd rundt for å få litt vekt. Disse bør fiskes langs bunnen, med synkende snøre og trekkes litt støtvis fremover. Disse krepsdyrene lever stort sett på bunnen og i strandsonen og beveger seg stykkevis fremover langs bunnen.

• Thanks 1

REs skrev (På 25.3.2021 den 11.48):

Jeg lager marflo imitasjoner på en litt krum krok. Kroppen bindes av gummi/lateks og med noe sprikende fjær fra hanenakke som bein. Så vikler jeg litt kobbertråd rundt for å få litt vekt. Disse bør fiskes langs bunnen, med synkende snøre og trekkes litt støtvis fremover. Disse krepsdyrene lever stort sett på bunnen og i strandsonen og beveger seg stykkevis fremover langs bunnen.

Takk for utfyllende svar! :)