Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg skal på tur neste helg med fire studievenner og vi skal på ski og sove i telt. Poenget med turen er at noen i gruppen skal få prøve vintertelting. Vi kan derfor ikke gå så langt og det må være en ekstremt enkel tur. Vi vil bruke tiden og energien på å lage en koselig leirplass og tenne bål. 

Har noen her et godt tips for utgangspunkt og sted for telting? Sognsvann og Frognerseteren blir mye styr pga masse folk og biler. 

Skrevet
Imreline skrev (14 timer siden):

Hei 

Jeg skal på tur neste helg med fire studievenner og vi skal på ski og sove i telt. Poenget med turen er at noen i gruppen skal få prøve vintertelting. Vi kan derfor ikke gå så langt og det må være en ekstremt enkel tur. Vi vil bruke tiden og energien på å lage en koselig leirplass og tenne bål. 

Har noen her et godt tips for utgangspunkt og sted for telting? Sognsvann og Frognerseteren blir mye styr pga masse folk og biler. 

Gjøviktoget til Movann for eksempel (lokaltakst Oslo). Man trenger ikke gå langt for å finne greie teltplasser. 20 min langs veien opp til Ørfiske, eller gå langs løypa mot Tømte. Rundt Movann blir naturopplevelsen litt ødelagt av toget som tuter innimellom.. 

Skrevet
ubernoob skrev (På 6.1.2021 den 21.53):

Har dere pulk eller bil? Kan dere for eksempel gå fra nord i nordmarka?

Ja vi både pulk og bil. Så kan kjøre til Mylla eller noe sånt. 

Skrevet

Kjør til Tverrsjøen. Da er det ikke så kupert terreng med pulk. F.eks ta scooterløypa sydover over Skarvvann og Pershusvann. Så finn en leir et sted der. Du må sjekke på Skiforeningen hvilke løyper som er kjørt og hva de evt skriver om isstatus i området. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.