Jump to content
IGNORED

Snacks og sights i Drammensmarka-sør

DenGladeVandrer
 Share

Recommended Posts

Skal ta meg en ekspedisjon i Drammensmarka-sør til helga. Der jeg ikke veldig kjent.

Jeg ser på kart etter utsiktspunkt, og andre topper, det er stas. Men er det noen "kule" ting som ikke står på kartet. No ala Jakobstigen, en hule/grotte eller noe i den duren? Topper finner jeg selv, det er et must. 

Ikke spikra noen rute 100%, men går fra Sande stasjon, via Bergstighøgda, Kabaretta, Montebello. Camper ved store eller vesle Øyvannet, og tar noen topper i høgget der. 

Går mot Finntomtåsen og Skulkerud, og vil på SIrikjerke, og ende opp i Vestfossen eller Mjøndalen tenker jeg. 

Kan ikke si jeg er så godt kjent i den sørlige delen av Finnemarka, selv om jeg ikke bor langt unna. De få stedene jeg har vært i sør, er i randsonen og ikke det du etterspør. Det er jo både topper, utkikkspunkter, interessante heller (bl.a. gjemmesteder under WV 2), m.m. i området. Vet det er noen andre her, som kanskje har noen tips. Elles er vel det naturlige stedet å spørre,  på FB og gruppa "Finnemarkas venner".

Tiur3 skrev (6 timer siden):

Kan ikke si jeg er så godt kjent i den sørlige delen av Finnemarka, selv om jeg ikke bor langt unna. De få stedene jeg har vært i sør, er i randsonen og ikke det du etterspør. Det er jo både topper, utkikkspunkter, interessante heller (bl.a. gjemmesteder under WV 2), m.m. i området. Vet det er noen andre her, som kanskje har noen tips. Elles er vel det naturlige stedet å spørre,  på FB og gruppa "Finnemarkas venner".

Jeg er med i Finnemarka på på FB. Men dette er jo ikke FM. Er en gruppe for Drammenmarka, men får ikke posta noe der ser det ut til. 

DenGladeVandrer skrev (3 minutter siden):

Nema problema :-) 

Blir megabra med tur uansett. 

Bra!  :) Det er varslet fint vær denne helga, så kos deg på tur uansett hvor den måtte gå. :)