Nybegynner30 Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Har kjÞpt fjellski, uten stÄlkant, fordi jeg skal pÄ tur med hund :) Det er smÞrreski - og jeg lurer pÄ om jeg Mà smÞre de - da jeg ogsÄ har kortfeller. Hunden er nesten 40 kg, og trekker ganske heftig, sÄ vil ikke ha for mye glid de fÞrste turene. Tenker Ä gÄ mest bortover, og pÄ ganske kald snÞ. Alle tips mottas med stor takk! :) Siter
+TheSleepwalker Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Nei, du Mà ikke smÞre de. Kortfellene brukes i stedet for smÞring. Siter
Tessatroll Skrevet 23. mars 2020 Skrevet 23. mars 2020 Eg tenkjer at du kjapt vil kjenne at kontrollen med smÞring er vel sÄ god som me kortfell. Kortfell har ein tendens til Ä lugge i unnarennet, litt alt etter kva skimodell og smÞrjelomme du har. Eg har snÞrekjÞrt med to og tre trekkhundar, og fÞretrekk klart smÞring for bedre kontroll. Kantane funkar sjÞlv om dei ikkje er av stÄl 1 Siter
Nybegynner30 Skrevet 23. mars 2020 Forfatter Skrevet 23. mars 2020 (endret) Takk for tips! đ Testa sĂ„vidt i dag, pĂ„ flat mark - uten smĂžring eller fell. MĂ„ helt klart ha bedre grep, men er redd for Ă„ miste glid med vanlig nylonfelle. BĂžr kanskje investere i mohair, eller glide de litt..? GĂ„r forresten pĂ„ Ă snes Breidablikk, og hovedsaklig pĂ„ Svalbard der snĂžen for det meste er tĂžrr og kald. Endret 23. mars 2020 av Nybegynner30 Siter
Tessatroll Skrevet 24. mars 2020 Skrevet 24. mars 2020 Nybegynner30 skrev (7 timer siden): Takk for tips! đ Testa sĂ„vidt i dag, pĂ„ flat mark - uten smĂžring eller fell. MĂ„ helt klart ha bedre grep, men er redd for Ă„ miste glid med vanlig nylonfelle. BĂžr kanskje investere i mohair, eller glide de litt..? GĂ„r forresten pĂ„ Ă snes Breidablikk, og hovedsaklig pĂ„ Svalbard der snĂžen for det meste er tĂžrr og kald. D Ă glide fell hjelp betrakteleg. Elles ville eg kjĂžpt nokre av dei kalde voksane, blĂ„ ekstra, blĂ„, grĂžnn og polar. Ikkje noko hokuspokus Ă„ legge pĂ„, og ikkje eit problem Ă„ veksle mellom kalde voksar og fellar utan Ă„ mĂ„tte rense skisolen. 2 Siter
HÄvard R Skrevet 26. mars 2020 Skrevet 26. mars 2020 (endret) Jeg foretrekker Ä smÞre breidablikkskiene mine, og opplever at det gir bedre glid, og ikke minst mindre lugging i nedoverbakker, og nÄr bikkja trekker. Har stort sett med meg fellene i sekken, tilfelle jeg har bomsmÞrt helt, og/eller skal opp noen lange leie bakker. Endret 26. mars 2020 av HÄvard R Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.