GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som er veldig glad i Ă„ vĂŠre ute. Jotunheimens topper og daler har jeg gĂ„tt mye i pĂ„ vĂ„r/sommertid men har vĂŠrt lite ute pĂ„ lengre skiturer om vinteren. Har lyst Ă„ prĂžve meg pĂ„ ski og tenkte kanskje fra Gjendesheim til Glitterheim? Jeg er i normalt god form. Er dette en tur som er grei Ă„ gĂ„? Hva slags ski mĂ„ jeg ha? Er det merkede lĂžyper? Hvor krevende er det? HĂ„per noen kan bidra med tips og erfaringer til en rookie😅 Kom gjerne ogsĂ„ med tips til andre flotte skiturer. Tidspunkt: mars/april

Annonse
Skrevet

Ski er ikke akkurat mitt kunnskapsfelt men for Ä komme med noen tanker om saken som ganske sÄ fersk pÄ ski: 

ut.no er kjekt, der er det rutebeskrivelse pÄ turen https://ut.no/rutebeskrivelse/136603 med gpx. spor, jeg ville tatt turen nÄr det er vintermerka lÞyper (og pent vÊr) Oversikten over vintermerka lÞyper er fin for Ä se andre mulige turer ogsÄ.

ang. ski, jeg hadde gÄtt for et par fjellski, men som er smale nok til Ä passe i lÞyper ved behov. Skal du ikke ha med deg hund hadde jeg tatt et par med stÄlkanter (dette er en personlige preferanse, livet mitt ble bedre etter at jeg oppdaget fjellski, sÄ skal ikke si at det ikke er mulig med langrennsski altsÄ) Sikkert noen ski-kyndige folk som kan bidra her :) 

Skrevet
21 minutter siden, Heriks skrev:

Ski er ikke akkurat mitt kunnskapsfelt men for Ä komme med noen tanker om saken som ganske sÄ fersk pÄ ski: 

ut.no er kjekt, der er det rutebeskrivelse pÄ turen https://ut.no/rutebeskrivelse/136603 med gpx. spor, jeg ville tatt turen nÄr det er vintermerka lÞyper (og pent vÊr) Oversikten over vintermerka lÞyper er fin for Ä se andre mulige turer ogsÄ.

ang. ski, jeg hadde gÄtt for et par fjellski, men som er smale nok til Ä passe i lÞyper ved behov. Skal du ikke ha med deg hund hadde jeg tatt et par med stÄlkanter (dette er en personlige preferanse, livet mitt ble bedre etter at jeg oppdaget fjellski, sÄ skal ikke si at det ikke er mulig med langrennsski altsÄ) Sikkert noen ski-kyndige folk som kan bidra her :) 

Takk, Heriks! :-)  Dette er virkelig ikke mitt felt kunnskapsfelt heller sÄ setter stor pris pÄ all hjelp jeg kan fÄ fra dere her inne. Da skal jeg kikke litt pÄ fjellski, har nemlig bare langrennski i dag som blir brukt pÄ koseturer i marka og omegn. HÄper pÄ Ä fÄ noen tips til fine dagsturer fra hytte til hytte i Jotunheimen ogsÄ. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.