Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedlikehold av pelslue i skinn


Emanuel Desperados

Anbefalte innlegg

Lenge ønsket meg ei skikkelig bjønnfitte, men ville ha skikkelig håndtverk som forhåpentligvis kan være med meg resten av livet. Nå har jeg funnet lua og slo til. Jeg lurer dermed på hva som skal til av vedlikehold på både skinn og pels for ta best mulig vare på lua. Jeg benytter Grangers G-wax på skisko, men dette er så vidt meg bekjent kun egnet til lær og ikke skinn? Hva anses som beste smurning til skinn på slike plagg?

Lua er forøverig i reinskinn med pels av sølvrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Gittiamo skrev:

Ville hørt med produsenten av lua jeg. De vet hva slags garvemetode som er brukt på skinnet og bør da vite hva som passer. 

Det er forskjell på hvilke typer fett i forhold til garvemetode også ja. Har sendt forhandleren mail, men tar også imot tips om andre her har lignende produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.