Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifelle-dilemma


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Jeg har kortfeller på mine Ingstad-ski. Grunnet latskap og uduglighet fra mi side har jeg bare latt disse få være på skia de siste åra, siden 2012 faktisk😬 Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av langfeller som skal brukes når jeg drar på tung pulk i brattere terreng. Er det håp om at jeg får tatt av kortfellene uten at limen sitter igjen på skia? Kanskje jeg må belage meg på å kjøpe nye kortfeller også..? Tanken er å velsle mellom kortfeller å langfeller på turer der terrenget varierer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt skirens fjerner evt limrester, så det er ikke noe problem. Om de sitter like godt igjen senere er en annen sak. Bare å kjøpe litt fellelim i tilfelle. Hvis de ikke er utslitt i hårene er det ingen grunn til å kjøpe nye kortfeller.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Terka skrev:

Ta av fellene før du kjøper kort og lang, så kan du basere kjøpt av 1/2 feller på fakta og ikke antagelser/diskusjon på nett?

Liker ikke å basere mine kjøp på fakta, foretrekker heller antagelser og diskusjon.. Men du har kanskje et poeng:)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gamle limet kan kanskje friskes opp igjen med litt forsiktig varme fra en hårføner eller varmluftpistol. Nytt lim påføres uansett med denne metoden.

Når du prøve å dra forsiktig av fellene som de er, sitter ikke limet neveverdig mye igjen på skia kan du dra de av. Blir det mye lim igjen, kan du se om litt forsiktig varme utgjør en forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.