Jump to content
IGNORED

Noen erfaringer med helsport svadalen sovepose?

Share

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Aleksander Jacobsen
      Har fått tak i et Helsport Stortinden 2 Xtrem, fra det herrens år 2012. Teltet er nesten ikke brukt og i strålende stand, men dessverre er teltet mitt levert med stenger merket Scandium (Air Hercules). Tror Helsport byttet ut disse med Dac fortløpende på pro/xtrem-modellene sine fra 2013. 
      Spørsmålet mitt er om jeg først som sist bør kjøpe nye Dac-stenger, eller om de gamle Scandium-stengene er like gode, dog ganske mye tyngre. Dette er et telt som blir førstevalget på soloturer vinterstid, og ønsker ikke usikkerhet rundt emnet stangbrudd under vindkastene.
    • By trins
      Hei,
      Helsport selger dessverre ikke enkeltdeler dersom du brekker en del av teltstengene. Du må da kjøpe hele stanga, altså med alle leddene. Det er jo forbaska, det er dyrt og ikke særlig bærekraftig. Jeg har bedt dem vurdere å begynne å selge enkeltdeler, håper de gjør det snarlig. Fordi jeg måtte kjøpe hele den lange stanga har jeg nå flere ledd liggende dersom noen brekker en del.  Jeg har Helsport Fjellheimen Pro, 4 sesong, 4 manns. Ring meg gjerne på 905 18285 om du trenger et ledd. Hilsen Trine
    • By thomachine
      Hei, jeg har nettopp handlet ett slikt telt og slo det opp for første gang. Jeg så at den gule stangen til forteltet var bøyd. Veldig svak bøy på noen av leddene. Jeg regner med de skal være sånn, men kunne ikke finne noe om forbøyde stenger på dette teltet.
      Noen som vet hva som er korrekt her? Teltet er kjøpt nytt på Xxl, men siden innerteltet var montert regner jeg med det har vært slått opp før.
      MVH
      Thomas
    • By johisa
      Har kommet frem til at dette teltet passer mitt behov. Lurer på om noen har erfaringer på godt og vondt med teltet før jeg slår til?er det en sikker vinner? Alternativt ligner jo lofoten ganske mye, da litt dyrere. Takk for svar
    • By Markagutten
      Hei! Jeg er i gang med å både prøve og kjøpe ny dunpose. Problemet mitt ligger i lengden - jeg er ganske nøyaktig 185cm lang. Posene som er tilpasset maksimal personlengde på 185 virker liiiitt trange, posen med maksimal personlengde på 200 virker kanskje overdrevet lang. Vil jo verken komprimeret dunet i fort kort pose, men heller ikke ha for mye å varme opp i lang. Noen som er stått ovenfor samme problemstilling?
      Posene jeg skal ha er enten Mountain Equipment Snowline eller Rab Andes 1000, de er begge laget som romslige poser da man skal kunne ha ekstra klær i posen i ekstrem kulde. Rab andes er spesielt romslig, der kan jeg trekke bena helt opp i fosterstilling i posen hvis jeg vil, er dette for romslig?
      På forhånd takk for svar
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy