Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye fjellsko- tips?


KS10

Anbefalte innlegg

På 26.5.2019 den 13.40, Tåkefyrsten skrev:

Jeg har Salomon Quest 4d 2 GTX. De er snart 2 år gamle og slapp nå inn litt vann i nærheten av der skinnet møter gummien fram på skoen. Jeg har aldri tatt vare på skinnet så det er sikkert selvforskylt. Har vokset nå og håper jeg kanskje fikk fikset det, men har ikke fått prøvd de igjen enda. 

 

Hoppet rett inn i skoene og har aldri fått gnagsår eller ubehag, kjempe behagelige sko om det var opp galdhøpiggen eller med 20kg på ryggen. Greit rimelig er de og. 

Har samme skoen, en kanonsko for min fot! Men, de lekker litt i de overgangene du snakker om, har fått nye på reklamasjon en gang før, mulig jeg må sende de inn på nytt igjen. Synes også at skolissene er litt kjipe. De er for glatte rett og slett. Men ikke nok til at jeg har skiftet de, ennå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.5.2019 den 22.12, Joachim V skrev:

 

Jeg kjøpte disse i fjor sommer vel vitende om at det var en midlertidig løsning. 

En uke med 20kg på ryggen med de så er føttene mine lei og møre av å kjenne på underlaget.

En dag i våt lyng og de var søkkblaute, så jeg tar ikke det for gitt at de er så vanttette selvom det er utenfor normalen å traske i lyngen. 

Bortsett fra det har jeg samme gode erfaring med at det var rett på tur uten noe ubehag. Men for fremtiden blir de forbeholdt lettere turer, ev. korte turer med tung sekk. 
 

I år har jeg derfor gått til anskaffelse av Crispi Skarven 2. :) 

 

Edit: Jeg så nå det var 2 GTX jeg svarte på, jeg har 3 GTX.

 

Hadde også 3 GTX i fjor. De holdt noen par turer i steinrøysa (jotunheimen) før sålebiter falt av. Vanntettheten varer ikke lenge heller.... (fikk igjen beløpet på reklamasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scarpa Kinesis har fulgt meg i mange år. Aldri hatt gnagsår (men jeg har ikke hatt gnagsår på 20 år), og de er vanntette etter 5 års hyppig bruk. Vedlikeholder de godt da.

Jeg klarer ikke å slite de ut. Limte inn litt aquasure på gummien som løsnet på toppen, og det er vel det av hva jeg måtte fikse.

Lablet som typiske herresko though

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.