Jump to content
IGNORED

Mountain Equipment Glacier 1000 women vs Helsport Rago x-trem women

Nusk
 Share

Recommended Posts

hei, håper det er noen eksperter her inne som vet litt om dunsoveposer.. Jeg skal kjøpe meg en god varm dunsovepose og har sett på Helsport sin nye Rago x-trem og Mountain Equipment  Glacier 1000. 

Det skal være damemodellen da jeg er dame.. Jeg skal overnatte på Finnmarksvidda i telt og er lei av 2 soveposer i hverandre og ullteppe på toppen.. ( Vi har reinskinn over isomatter som vi sover på ) Der oppe er det jo gjerne -7 når du legger deg og i løpet av natta kan det bli -25, og når du våkner er det -10.. 

Liker begge disse modellene, men det er ikke lett å forstå seg på de... Rago har gåsedun 750 cuin, og comf temp -21, Glacier har andedun men usikker på cuinen der, og comf temp -11, men good night sleep er anbefalt -21..  Så forstår ikke helt hva som er hva.. 

Noen som har prøvd begge posene, sedd på de, og kan fortelle litt om varme og komfort og brukervennlighet på begge merkene ? 

Annonse
  • 2 weeks later...

Jeg har sett litt på begge de selv, med tanke på kjøp. Har ingen erfaring med de. Men av andre helsport poser jeg har hatt tidligere, så syns jeg kanskje ikke at temperatur angivelsen stemmer helt med de jeg selv opplever, syns de oppleves kaldere enn det som er angitt. Det skal legges til at det har vært soveposer i prisklassen 1000-2000 kr.