Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Amok Draumr XL + Fjøl XL + Borg tarp for de opptil 210 cm

Anbefalte innlegg

• Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg kommet meg hjem etter en helg i skogen med denne køya. Jeg vil si at totalintrykket er bra og jeg sov godt begge nettene jeg hadde den oppe. Brukte aldri myggnettingen, bare testa at den gikk rundt hele køya. Virka på den lille tida jeg prøvde at det i hvertfall ikke var for lite myggnetting, heller litt i overkant. Men her må jeg nok ta den opp litt mere før endelig konklusjon tas.  Den biten med å spenne opp fronten og bakenden med pinne funker bra, men ser ut som det kan bli e

Prøveligger og sitter i køya nå. Er jo en veldig komfortabel plass å være. Men det tar nok litt tid før jeg blir vant til tyngdepunktsorienteringa. Har ikke tatt opp myggnettingen enda, men blir nok gjort i løpet av kvelden. Dagens og kveldens utsikt

Da er køya mottatt og satt opp for første gang. Ser ut som kvalitet på alle deler. Men litt småplukk også.  Fotboxen ser bra ut. Litt mindre utsikt med trapen oppsatt. Ikke mulig å lukk myggnettingen, noe er sydd feil.  På filmen er feste foran. Her er feste bak. Tror selve myggnettingen er sydd speilvendt, alt for mye tøy over hode og for lite til å kunne lukke over beina. Sendt e-post til de.  Tarpen dekker akkurat. 

Posted Images

6 minutter siden, Pettit skrev:

Noen som har fått noe ? Jeg har planlagt tur til helgen for testing... vet det er tidlig i uken men likevel. Utålmodig

Når bestilte du? De sender sikker til de første som bestilte først, hvis det ikke er alfabetisk....

Blir artig å teste. Tipper min testtur blir i hagen til min far. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, Pettit skrev:

Men bekreftet at den skulle komme før April. Tror de bare shipper ut max av hva de kan uansett. Men over 1500 bestilt så mye logistikk for å få det ut

Du må nok smøre deg med litt tolmodigehet. Hvis de har 1500 og sende ut, og det tar ca 10 minutt PR stk, og de er 4 til å pakke, greier de ca 200 om dagen, ved lange dager. Da skal det holde hardt, at de kommer frem til deg som forbruker før 1 april. 

Men vi som har ventet 6 mnd greier noen dager til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, tklami skrev:

Da har det kommet ny informasjon angående utsending av køyene. De blir sendt i kronologisk rekkefølge etter når en bestilte. Så jeg som venta til slutten av august må nok smøre meg litt med tålmodighet. Men køyene er på vei ut her på berget nå.

Ja fikk akkurat mail om dette selv.... spent på hvor fort jeg får sporingsnummer da jeg bestilte på dag 1 :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Pettit said:

og der fikk jeg sporingsnummer... Bestilte først 31 Aug, avbestilte i November, angra meg og bestilte på nytt 18 Des... så tydeligvis går det unna med leveringer. antar de har tatt utgangspunkt i 18 Des bestillingen min

Tror nok de tar utgangspunkt i bestillinga i august, for jeg har ikke fått noe sporingsnummer selv om jeg bestilte i august

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Pettit skrev:

og der fikk jeg sporingsnummer... Bestilte først 31 Aug, avbestilte i November, angra meg og bestilte på nytt 18 Des... så tydeligvis går det unna med leveringer. antar de har tatt utgangspunkt i 18 Des bestillingen min

rart. eg bestilte den 4. august, og har ikke fått noe sporings nr enda. satser på at den kommer til helga, 👌

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Pettit skrev:

Hengt opp og testet. Enkelt system. Tarpen krever en del øvelse for den var klønete. Ser for meg mye banning om den skal opp i regnvær

(Logg inn for å se skjult innhold)

ser bra ut 👌 hva mener du med klønete? 

ville ivartfall hatt litt avstand mellom tarpen og hengekøyen på treet, ser de er festet i samme høyde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klønete i den forstand at det er 8 fester som skal på plass. 2 i trær på tvers og 6 plugger i bakken. Det er litt mye etter min mening. Vant til en Hennessy og der er det 2 plugger i bakken. Gjort på 2 sek og den er integrert så ikke noe stress om du skal sette camp i pøsregn. 

Men ja, bomma på høyden så må fikse det. Ble gjort i en feil mens jeg lagde middag og to barn som krangla :)

ellers tenker jeg mye løser seg med mer øvelse og noe høyere blodsukker men ble så gira at jeg ikke klarte vente 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Pettit skrev:

Klønete i den forstand at det er 8 fester som skal på plass. 2 i trær på tvers og 6 plugger i bakken. Det er litt mye etter min mening. Vant til en Hennessy og der er det 2 plugger i bakken. Gjort på 2 sek og den er integrert så ikke noe stress om du skal sette camp i pøsregn. 

Men ja, bomma på høyden så må fikse det. Ble gjort i en feil mens jeg lagde middag og to barn som krangla :)

ellers tenker jeg mye løser seg med mer øvelse og noe høyere blodsukker men ble så gira at jeg ikke klarte vente 

ah skjønner. er selv kun vant med amok sin tarp, så vet ikke bedre. tror du hennessy sin hadde gått over Draumren? 

det eg pleier å gjøre ved mulighet regn er å henge opp tarpen, og bare bardunere bak meg. kjapt å brette den over ved eventuell regn iløpet av natta. 

fult forståelig 😅 regner med du tilbringer helgen over bakken? 

20180415_103005.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Pettit skrev:

Hengt opp og testet. Enkelt system. Tarpen krever en del øvelse for den var klønete. Ser for meg mye banning om den skal opp i regnvær

I regnvær er det vel greit å henge tarpen først, og så stå tørt mens køya monteres?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Ørjan Bakken Borge skrev:

ah skjønner. er selv kun vant med amok sin tarp, så vet ikke bedre. tror du hennessy sin hadde gått over Draumren? 

det eg pleier å gjøre ved mulighet regn er å henge opp tarpen, og bare bardunere bak meg. kjapt å brette den over ved eventuell regn iløpet av natta. 

fult forståelig 😅 regner med du tilbringer helgen over bakken? 

Hennessy sin tarp er liten så ville ikke funket så det er uaktuelt. Litt øvelse og testing tror jeg vil løse mine problemer. Da tar det nok ikke lang tid. Skal teste ordentlig i morgen, da skal vi ut i skogen. Men ser ut som at jeg må sove i Hennessy. Turkameraten er bitter da han ikke engang har fått sporingsnummer på sin selvom han bestilte 4 mnd før meg så lovet han at han skulle få låne min om hans ikke kom :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av TorbjørnJ
      Har nå en DD hammock frontline som jeg i grunn er ganske fornøyd med, men er lei av å fryse når kulda kommer snikende. Ligger med et enkelt liggeunderlag under meg (som jo forsvkyver seg i løpet av natten, men det er en annen historie) men blir fremdeles kald.
      Tenkte først å kjøpe et liggeunderlag med høyere R-verdi, dette frister litt: https://www.widforss.no/jr-gear-traverse-core-primaloft-183x51x8.9-cm
      Men ser at flere anbefaller å heller gå for underquilt. Problemet mitt er da at det er så vanskelig å sammenligne underquilt A og B. På soveposer og liggeunderlag har man standardiserte måter å teste temperatur men dette har man ikke på underquilter.
      Ser man får en relativt rimelig sak fra Dovrefjell (499,-) og DD har en som selges for 799,- men finner som sagt bare empiriske data på disse. Synes det blir litt vel mye å legge ut 2500,- for en Eno Vulcan.
      Noen forslag/tips? Vil gjerne ha noe som tilsvarere en rating på -5'C

Vurderer nesten å lage meg noe selv, enten ved å kutte opp en dyndune og sy på ekstra stoff/hemper. Eller å kjøpe en sovepose og sy på hemper. Det er jo ikke akkurat rocket science. Det er jo bare en sovepose utenpå køye, over halve kroppen(?). Men fra tidligere erfaringer, når man tenker "dette kan jo ikke være så vanskelig" om ting man aldri har gjort før - så tar man ofte feil
    • Av Strilaliv
      Junior i huset har vore så uheldig å få hol i hengekøya si. Korleis reparerer eg dette best?
      Kan eg bruka reparasjonslapp frå jervenduk? Må eg kjøpa noko anna? 

• Av Humbug
      Min ruslebror Asbjørn, hans hund Tyri, og jeg har vært på en medstrømsekspedisjon i Sølendalen. Videobevis her:
      Og to ferdige episoder av en nært forestående trilogi i fem deler her:

• Av Bene
      Familie på fire som ønsker turtips. Har telt og hengekøyer. Ønsker ikke å gå langt, men ha bil i nærheten og gjerne forflytte oss fra dag til dag. Ønsker utsikt (vidde, fjorder, fjell, høyder) , nærhet til vann. Bor i Vestfold, og tenker en grense på max 40 mil i omkrets. Noen som har gode og konkrete forslag?
      Mottas med takk! 
    • Av Memento mori

har kommet med Segl i XL til 499 inkl oppheng, må jo være en knallpris.
      Den ser ut til å være i god kvalitet, som Amok tydeligvis er. 

Samme opphenget som på de nye Draumr køyene. Enkel og rask å sette opp ingen karabiner, ulempen er at du kan glemme igjen opphenget. 

Bør muligens lage en ridgeline til den. Da blir bøyen rett hver gang. 

Testet den uten å ta av skoa, bare for å strekke ryggen. Det merkes at det er kaldt i ryggen uten isolasjon. Men den er lett. Blir nok med i sekken på dagsturer, hvor det er fint vær og det er muligheter til å strekke ryggen. 
      Det er ingen instruksjon bare masse advarsler. Litt liten pakkpose etter min smak. 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.