Gå til innhold
  • Bli medlem

Vang kommune. Dispekommunen.


morten

Anbefalte innlegg

Det har vært flere saker i media i det siste hvor dispensasjoner, byggetillatelser og penger virker å komme lenge lenge før hensynet til urørt natur. Da jeg passerte Tyinholmen her forleden og så det var hyttetomter til salgs her oppe på snaufjellet fikk jeg bare bekreftet mitt inntrykk av Vang som en skikkelig miljødritt.

Det har også vært klaget på byggesak på Filefjell og her er en sak som fylkesmannen har med Vang:

http://www.fylkesmannen.no/fmt_hoved.asp?tgid=2175&gid=2198&amid=1295195&g2176=x&g2175=x&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk styring med tanke på miljø. Ikke rart det er sånn, vi så vel alle hvilken bonde og for en grådig slask ordføreren er da vi så han på tv. Minnet meg om en mere primitiv utgave av Hovi. Det ser helt jævlig ut med de hyttene som har kommet opp langs Tyin, og sårene er svært sjemmende og da særlig etter adkomstveiene til hyttene. Bare se opp i lia på østsiden av tyin. Vang var en gang en kommune jeg så opp til. Det virket faktisk ut som de satte pris på naturen sin. Men nå skal det bygges ut overalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.