Minimonsen Skrevet 22. april 2018 Skrevet 22. april 2018 Hei Ønsker innspill på om jeg børe kjøpe en Ally 16 eller 16.5 ut i fra mine kriterier. - I all hovedsak flatt vann. Kanskje et par stryk, men det blir sjeldnere - Stor oppakning for 2 personer for lengre turer med større sekker og fiskestenger - Mulighet med 3 uten stor oppakning Siter
Barskekarsten Skrevet 22. april 2018 Skrevet 22. april 2018 Høres ut som om det er en Ally 17 du skal ha. Det går fint å padle enkle stryk en sjelden gang i den, men den er vesentlig bedre på flattnvann. Siter
Minimonsen Skrevet 22. april 2018 Forfatter Skrevet 22. april 2018 Glemte å nevne at jeg ønsker å padle den alene også. 17 blir vel litt for stort for solo? Siter
Manko Skrevet 22. april 2018 Skrevet 22. april 2018 Ally 17 er helt problemfri å padle solo (enten sette seg litt lenger frem, eller ha sekken som motvekt i )fronten, jeg tør faktisk påstå at den er mye lettere å pade solo (på flatt vann) enn 16,5 fordi den er mye (og da mener jeg mye) mer retningsstabil. Ulempen med 17 er at den er smalere enn 16,5 og føles noe mer ustødig (men den er fortsatt veldig stabil). det kan være en fordel å prøve før du kjøper, du vil merke tydelig forskjell (fordeler og ulemper med begge typene) 1 Siter
+Mase Skrevet 23. april 2018 Skrevet 23. april 2018 Problemstillingen om hvilken Ally man skal velge, er diskutert flere ganger tidligere på forumet, bl. a. her og her Valget er ikke enkelt, lykke til! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.