+Espen Ørud Skrevet 12. februar 2018 Skrevet 12. februar 2018 På 21.12.2017 den 21.56, Jan Erik Hansen skrev: Tenkte jeg kanskje skal prøve å speke, eller prøve noe annet med rypehjertene, og ha de som en liten appetittvekker/forrett når det er tid for å invitere til årets rypemiddag selv. Dersom gjestene er av den modige typen kan du forsøke denne: Som et alternativ kan du ta vare på innholdet i kråsen til en bunke ryper, legge dette på vodka en måned og så sile av og så servere det med hjerte i. DET er villmarksshot Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 12. februar 2018 Forfatter Skrevet 12. februar 2018 41 minutter siden, Espen Ørud skrev: Dersom gjestene er av den modige typen kan du forsøke denne: Som et alternativ kan du ta vare på innholdet i kråsen til en bunke ryper, legge dette på vodka en måned og så sile av og så servere det med hjerte i. DET er villmarksshot Brukte ikke Brimi den varianten på et av Gutta på tur programmene for mange år siden tro? Mener å huske noe lignende derfra. Ble en enkel variant med stekte rypehjerter i år. Smakte akkurat som tradisjonen tilsier det Men kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til neste sesong allerede. Blir å prøve litt mer nye ting med fisk og fugl fra fjellet da. Siter
+Espen Ørud Skrevet 16. desember 2018 Skrevet 16. desember 2018 Da er det tiden på året hvor det skal spises opp noen innsamlede råvarer igjen... 3 Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Skrevet 16. desember 2018 (endret) 24 minutter siden, Espen Ørud skrev: Da er det tiden på året hvor det skal spises opp noen innsamlede råvarer igjen... Ser jo smakfullt ut det der Er den tiden på året her også. Dog ikke like dreven på matfoto Endret 16. desember 2018 av Jan Erik Hansen 2 Siter
+Espen Ørud Skrevet 16. desember 2018 Skrevet 16. desember 2018 (endret) ....og siden vi allerede var i gang med oppskrifter som passer til: Selleri og pastinakk puré 200 g sellerirot 200 g pastinakk 1 stk eple 100 g smør Fløte Salt Kajennepepper Ferskpresset sitronsaft Skrell og del eple, selleri og pastinakk opp i biter. Ha i en kasserolle og hell over vann så det dekker. Kok opp og la det småkoke til de er helt mør. Hell av kokevannet. Ha over i en blender og tilsett smør. Kjør til glatt puré, juster konsistensen med litt fløte om nødvendig. Smak til med ferskpresset sitron, salt og kajennepepper. Dette er jeg meget overbevist passer utmerket til en rekke andre retter av vilt også... Endret 16. desember 2018 av Espen Ørud 1 Siter
Terka Skrevet 16. desember 2018 Skrevet 16. desember 2018 @Espen Ørud! 😍 Jeg ønsker meg en middagsinvitasjon ramlende inn innboksen som julegave fra deg i år. 😁 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 Når det er på det kaldeste og før det lysner skikkelig igjen er det på tide med et lag med venner for å spise opp noen råvarer igjen. Vi forsøker 11 venner og 11 retter i år: 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.