Gå til innhold
  • Bli medlem

Drittvær igjen


Tom

Anbefalte innlegg

Annonse

Nåja, får vel bluke tida til å slipe kantene på kortskia, for nå blir det snart hardt skal du se, og pudderdagene er definitivt over for denne sesongen.

Vi får vel labbe oss en tur på kollen, Sula eller Nabben vi her oppe, hvis jeg hadde bodd i Oslo hadde det nok blitt en tur i marka.

Det er jo ikke fint å sykle heller når det regner.

Så forskjellen er ikke så stor fra her oppe med de flotte fjellene til andre steder når det er dårlig vær, kanskje bortsett fra at det her oppe er så mye mer av det dårlige været..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir utrolig digg nå som cupkampene starter.

Jeg er enig med de som mener at det kan være fint på fjellet i regnvær, men det å sette seg i bilen og sette kursen oppover når meldingen er dårlig, blir litt tiltak. Kanskje også litt fordi jeg er sliten etter en lang uke.

Er det noen som skal til fjells første uken av juli? Da har jeg fri, og aner ikke hva jeg skal finne på.

Og til gi: Hadde det enda vært så enkelt. Skulle virkelig ønske jeg hadde fri når det passet seg, og kunne dra hver gang meldingen var god. Men dessverre går de fleste godværsdagene med til jobbing for å få inn penger til livets opphold :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til gi: Hadde det enda vært så enkelt. Skulle virkelig ønske jeg hadde fri når det passet seg, og kunne dra hver gang meldingen var god.

Han får svare for seg selv, men et stikkord er: Lite bilkjøring :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, får vel bluke tida til å slipe kantene på kortskia, for nå blir det snart hardt skal du se, og pudderdagene er definitivt over for denne sesongen.

Hva er det egentlig som duger sommerstid?

Jeg har tilgang på Blizzard TC Competition touring race ski (160 cm, 900 gram) med Dynafitbindinger.

http://www.blizzard.at/goto/en/produkte/06_07/tourenski/tour-challange/tc-competition

Lurer på om jeg skal slepe disse opp på topper nå i sommer/høst eller om jeg skal satse på bredere/lengre og tyngre ski. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig som duger sommerstid?

Tja, si det..

Trenger vel ikke så mye bredde, men i og med at vekt er en parameter som har betydning for skienes kjøreegenskaper, så er det ikke likegyldig hvor tunge de er.

Spørs vel hva man skal, skal man kjøre noe interessant, så må man ha skikkelige ski, og bære.

Skal man bare oppi en tur og slippe å gå ned noen snøfelt, ja da er det vel like greit å velge noe som er kort, relativt smalt, og veldig lett.

Et større problem er jo mangelen på høyde (og derav følgende mangel på kulde og snø) i fjellene her, må jo ha snø.

Jeg kommer i alle tilfelle ikke til å kjøpe dedikerte 'sommerski', Atomic-skia er likevel ikke så fryktelig tunge.

Dessuten så regner det her nå, så jeg nøyer meg med å springe en tur på nabben i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke dårlig vær.... bare dårlig klær.. ha ha ha ha ha

Akkurat nå er det veldig dårlig vær her i Drammen. 25 grader og sol er ihvertfall dårlig fiskevær dersom det er laksen man er ute etter. Jeg har ennå ikke kommet helt over den på anslagsvis 8 kg som jeg kjørte i 10 minutter i Drammenselva på torsdag før den vaset seg inn i noe fiskesene på elvebunnen og festet røk. Da var det fremdeles nok vann i elva for å fiske, men med finværet som er meldt i overskuelig fremtid blir nok heller fisket dårlig.

Poenget mitt var at de eneste som har grunn til å være misfornøyd med været i Østlandsområdet hittil i sommer er ferskvannsfiskerne, og bøndene selvsagt, men de klager jo uansett. For turgåere og utegrillentusiaster har sommeren så langt vært langt bedre enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.