Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på langs - trenger tips!


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Hei

Kompisen min Simon og meg planlegger å legge ut på en lang ekspedisjon, nemlig å gå Norge på langs, og startskuddet går av til sommeren.

Er det noen av dere som har noen generelle tips, kan være det meste, enten planlegging eller rutevalg osv. Det skal sies at store deler av planleggingen er unnagjort, men det kan være fint å dobbelsjekke at ingenting er glemt å tenke på, for det er mye å tenke på!  

Sponsorer kan være viktige på slike turer, er det noen som vet om bedrifter som ofte er positive til sponsing økonomisk eller med utstyr? Ps. Hvis noen av dere vil støtte oss, så har dere mulighet her.

P1000352.thumb.jpg.c1439a3aa74eb666218151cabb57d2aa.jpg

Vi er super spente og kommer til å lege ut bilder og tekst på bloggen, samt video på video på Youtube:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid ser dere for dere å bruke på turen? Tenker på at høsten og kulda kommer fort i Nord-Norge, å da øker selvfølgelig behovet for mer/bedre utstyr. 
Legge opp til diverse depo på turen? Tror dette kan bli et veldig spennende prosjekt. Har dette på bucket listen min selv, så skal bli artig å følge med hvordan dere løser det og hvilke erfaringer dere gjør dere :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tshansen skrev:

Hvor lang tid ser dere for dere å bruke på turen? Tenker på at høsten og kulda kommer fort i Nord-Norge, å da øker selvfølgelig behovet for mer/bedre utstyr. 
Legge opp til diverse depo på turen? Tror dette kan bli et veldig spennende prosjekt. Har dette på bucket listen min selv, så skal bli artig å følge med hvordan dere løser det og hvilke erfaringer dere gjør dere :-) 

Vi tenker å bruke mellom 4 og 5 måneder på turen totalt. Pga. Skole osv tenker vi å ta turen i to etapper, sommeren 2018 og 2019 slik at vi ikke trenger å ta fri. 

Ja, vi tenker å legge opp til depo underveis, da tenker vi å lage avtaler med både privatpersoner og posten. 

Vi gleder oss veldig, skal bli spennende å se hvordan det går! Det gjenstår fortsatt litt planlegging, sponsor jakting og treningsturer, men dette er jo en del av morroa:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Isak Knutsen Nå vet jeg ikke hva dere planlegger å se på turen, eller hvor mye dere har tenkt å ha med dere av attraksjoner underveis. Men mye av fjellene er i Sør-Norge er jo dekket av snø til langt utpå sensommeren. Tindevegen og Trollstigen åpner som oftest i slutten av mai og da snakker vi fortsatt mange meter med snø. 

Skal dere oppleve noen av de berømte toppene i sunnmørsalpene osv er dette også aktiviteter som er greit å gjøre på sensommer, men her igjen avhenger alt av utstyr. Har dere tenkt på å snu ruten? Ta nordnorge først også sørover til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tshansen Vi (jeg og familien) har hytte på sunnmøre, så er mye på tur i sunnmørsalpene, men kommer nok ikke til å gå innom der på veien fordi vår rute skal gå lenger inne i landet, vi vil unngå fjordene. 

Grunnen til at vi går fra sør til nord, er fordi jeg er kjent i store deler av sør-norge og det er som oftest kortere til folk, som er en trygghet for oss. Vi er såpass unge at det er greit å starte med Sør - Norge da jeg har vært mange plasser allerede. Etter en hel sommer på tur vil vi se hvordan vi klarer oss og fått masse erfaring til neste sommers etappe oppi nord hvor strekkene blir betraktelig lenger og mer krevende (Tromsfjella og traktene rundt der). 

Fortsatt litt usikker på hvor langt vi vil greie å gå på en sommer, målet er selvfølgelig å gå ca. halvveis. Veldig vanskelig å beregne, men vi går jo så langt vi rekker, kanskje Børgefjell kan være et mål for første etappe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.