Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen i din geografi her, selvom jeg er ok kjent i området. Middalsbu og Haukeliseter kjenner jeg, men Mosdalsbu og Bervassdalen er ukjent for meg. Litt mer spesifikt er du snill.

Skrevet
On 8/5/2017 at 5:15 PM, Bjarne H.S. said:

Jeg kjenner meg ikke igjen i din geografi her, selvom jeg er ok kjent i området. Middalsbu og Haukeliseter kjenner jeg, men Mosdalsbu og Bervassdalen er ukjent for meg. Litt mer spesifikt er du snill.

Tenkte å gå en fottur om par uker til. Planen er å gå fra Odda til Trolltungen, overnatter på Mosdalsbu og fortsetter sørover forbi Kvanntjørnsu ned i dalen hvor Ljosavatnet ligger. Derifra til Middalsbu og Haukeliseter. På ut.no stien som går langs Ljosavatnet er merket i punktir. Siden jeg klarte ikke finne meg en turfølge og går alene fra Mosdalsbu lurer jeg litt om hvor vanskelig blir det å finne veg.

Skrevet

Aha. Men, en tøff tur i ganske tøft fjellterreng slik jeg har forstått løypa du vil følge. Veldig mye opp og ned, lange motbakker. Jeg ville nok heller valgt Tyssevassbu etter Trolltunga og derfra Litlos, Hellevassbu, Haukeliseter. Lettere terreng og tryggere når man går alene antar jeg. Litt flere folk går de merka T-stiene mellom disse hyttene.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.